Beste forumleden,
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de voorwielstanden. Ik stel me voor dat met een iets negatieve wielvlucht met wat uitspoor en veranderde fuseelangshelling een heel ander rijgedrag ontstaat. Nu onderstuurd dan gemakkelijker de bocht in en sneller. Uiteraard moet de rechtuitstabiliteit niet onderuit gaan.
Chris
Voorwielstanden Saab99
-
csa
- Geregistreerd lid
Re: Voorwielstanden Saab99
Beste Forumleden,
Heeft iemand ooit geëxperimenteerd met de voorwielstanden bij een Saab 99?
Standaard heeft de fabrikant gekozen voor een uitstekende rechtuitstabiliteit en onderstuurd de bocht in, hij gaat niet graag een bocht in.
Je kunt een iets negatieve wielvlucht maken dmv plaatjes en iets uitspoor geven. Verder kun je de fuseelangshelling wijzigen, ook dmv plaatjes zodat hij gemakkelijker de bocht in gaat. Je wilt natuurlijk wel rechtuitstabiliteit behouden. Wellicht heeft iemand dit uitgeprobeerd.
Groetjes Chris
Heeft iemand ooit geëxperimenteerd met de voorwielstanden bij een Saab 99?
Standaard heeft de fabrikant gekozen voor een uitstekende rechtuitstabiliteit en onderstuurd de bocht in, hij gaat niet graag een bocht in.
Je kunt een iets negatieve wielvlucht maken dmv plaatjes en iets uitspoor geven. Verder kun je de fuseelangshelling wijzigen, ook dmv plaatjes zodat hij gemakkelijker de bocht in gaat. Je wilt natuurlijk wel rechtuitstabiliteit behouden. Wellicht heeft iemand dit uitgeprobeerd.
Groetjes Chris
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Voorwielstanden Saab99
Beetje camber is wel prettiger
Van uitspoor wordt ie zenuwachtig
viewtopic.php?f=23&t=50382&start=1560
Pagina 105
Van uitspoor wordt ie zenuwachtig
viewtopic.php?f=23&t=50382&start=1560
Pagina 105