Verlagingsveren ervaringen en foto’s
-
Foll
- Geregistreerd lid
Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Mede 99 piloten! Ik ben benieuwd naar ervaringen en foto’s van verlaagde 99’s. Wie heeft dat allemaal al gedaan? Lesjofors heeft verlagingsveren voor de 99, maar die zijn gelijk aan die van de 900. Nu is een 900 zwaarder, dus ben benieuwd hoeveel zulke veren een 99 verlagen. Andere tips naast lesjofors zijn ook welkom! 
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Ik heb killens met koni's op maximaal. Vind ze niet heel stug voor verlaging's veren
Je hebt er vorig weekend nog in gezeten
Je hebt er vorig weekend nog in gezeten
-
caspar
- Donateur (5x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Ben ook wel benieuwd. Zou je ook originele t16s veren kunnen monteren? Deze verlagen wat minder dan ljesfors
-
Foll
- Geregistreerd lid
Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Rico:
Ohja, is ook zo! Jouwe staat mooi qua hoogte en rijdt lekker. Strak en niet te gek. Is misschien toch wel een optie dan.
Caspar:
Ben ik ook benieuwd naar. Mijne staat op de veren die onder mn 900 turbo vandaan kwamen (van origine lpt). In tegenstelling tot mijn verwachting leek die zelfs wat aan de hoge kant. Heb zelfs een winding van de voorveren af moeten slijpen. Rijdt wel lekker zo, maar wat lager lijkt me mooier en nog beter voor de bochtjes.
Ohja, is ook zo! Jouwe staat mooi qua hoogte en rijdt lekker. Strak en niet te gek. Is misschien toch wel een optie dan.
Caspar:
Ben ik ook benieuwd naar. Mijne staat op de veren die onder mn 900 turbo vandaan kwamen (van origine lpt). In tegenstelling tot mijn verwachting leek die zelfs wat aan de hoge kant. Heb zelfs een winding van de voorveren af moeten slijpen. Rijdt wel lekker zo, maar wat lager lijkt me mooier en nog beter voor de bochtjes.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Mijn bruine wil ik juist niet verlagen omdat jou "standaard" 99 zo lekker rijd
-
Foll
- Geregistreerd lid
Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Haha, mijn negenennegentigje heeft goede invloed hoor ik al wel! Hij rijdt lekker idd zo
. Maar straks met de stalen velgen denk ik dat ietsje lager wel mooi staat, niet te gek, natuurlijk.
-
caspar
- Donateur (5x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s

Zo vind ik hem perfect. Eigenaar melde mij dat het om een origineel sport package ging, door de dealer geleverd in 1979 ( veren en stabilisator stangen)
-
Rico1303
- Donateur (2x)

-
hightower
- Geregistreerd lid
-
Foll
- Geregistreerd lid
Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Caspar: Erg mooi die turbo zo! Die staat precies goed. Mooi laag genoeg, maar oogt wel origineel. Wist niet van het bestaan van zo’n pakket. Zal eens in de accessoirefolders kijken uit die tijd!
Hightower: Ja die van jou staat ook erg mooi zo! Zelfde verhaal als hierboven wat mij betreft, mooi laag maar niet te gek. Had origineel kunnen zijn, staat ‘m goed. Wat voor veren heb je eronder zitten? Mooie foto ook trouwens!
Mijne staat nu zo, en vind ik dus wat te hoog. Zijn 900LPT veren en hulpveren achter (omdat hij vroeger op lpg liep, maar de installatie is er nu uit). Voorveren is een winding af.

Hightower: Ja die van jou staat ook erg mooi zo! Zelfde verhaal als hierboven wat mij betreft, mooi laag maar niet te gek. Had origineel kunnen zijn, staat ‘m goed. Wat voor veren heb je eronder zitten? Mooie foto ook trouwens!
Mijne staat nu zo, en vind ik dus wat te hoog. Zijn 900LPT veren en hulpveren achter (omdat hij vroeger op lpg liep, maar de installatie is er nu uit). Voorveren is een winding af.

-
caspar
- Donateur (5x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
@foll. Graag ik ben erg benieuwd. Deze set is door de dealer gemonteerd. Ik heb meer informatie gevraagd bij eigenaar. Houd je op de hoogte.
-
Foll
- Geregistreerd lid
Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Caspar, heb in mn boekjes gekeken! Zijn accessoirefolders van 76 en 77, ook vol met sport&rally accessoires, maar daar staan helaas geen veren in. Meende van wel, maar dan heb ik dat toch verkeerd onthouden.
Plaatjes en ervaringen van verlaagde 99’s zijn nog steeds welkom! Ben vooral benieuwd naar hoe een late 99 op bijvoorbeeld kilens staat. Anders toch maar proberen..
Plaatjes en ervaringen van verlaagde 99’s zijn nog steeds welkom! Ben vooral benieuwd naar hoe een late 99 op bijvoorbeeld kilens staat. Anders toch maar proberen..
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
Misschien een keer een avondje over garaget.org struinen?
Daar heb je veel Zweedse Saabs op staan in allerlei variaties
Deze bijvoorbeeld Saab 99 Turbo "freedoms 1st SAAB ever"

Zo zijn er nog wel wat voorbeelden te vinden, misschien niet allemaal even recent en met compleet ingevulde specs, maar wel leuk om te bekijken
Daar heb je veel Zweedse Saabs op staan in allerlei variaties
Deze bijvoorbeeld Saab 99 Turbo "freedoms 1st SAAB ever"

Zo zijn er nog wel wat voorbeelden te vinden, misschien niet allemaal even recent en met compleet ingevulde specs, maar wel leuk om te bekijken
-
Freek Jansen
- Donateur

Re: Verlagingsveren ervaringen en foto’s
We reden indertijd met 3 Saab's 99 met gastank
Achter gebruikte we Turbo veren, in combinatie met de gastank was dit precies goed qua hoogte.
De turbo veren voor, dan lag de auto echt te hoog.
Daarom 3 sets voorveren laten maken even soepel als de turbo veren, maar net 3 cm lager.
Reed goed en zag er mooi uit.
http://i636.photobucket.com/albums/uu87 ... AG0181.jpg
Achter gebruikte we Turbo veren, in combinatie met de gastank was dit precies goed qua hoogte.
De turbo veren voor, dan lag de auto echt te hoog.
Daarom 3 sets voorveren laten maken even soepel als de turbo veren, maar net 3 cm lager.
Reed goed en zag er mooi uit.
http://i636.photobucket.com/albums/uu87 ... AG0181.jpg


