Linke soep!
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Linke soep!
Ik had al lang een lichte benzinelucht in en rond de auto, een 99 met D-Jetronic. Achter alle slangen vernieuwd en ook in de motorruimte dacht ik. Vandaag ontdekt dat er een stukje slang van 10 cm als verbinding tussen de vaste leiding vanuit het schutbord en de vaste leiding die onder het blok van links naar rechts loopt. Dat stukje zit net achter de bovenste wieldraagarm en had ik dus niet gezien. Het is de retourleiding dus gelukkig niet veel druk. Toen ik eraan bewoog viel het van rottigheid uit elkaar. Een nieuw stukje slang erop gezet, wel gefriemel en nu zeer benieuwd of de geur weg blijft. Was er wel van geschrokken als die tijdens het rijden uit elkaar gevallen was zou de benzine zo op de uitlaat spuiten
Geluk gehad!!
-
Freek Jansen
- Donateur

Re: Linke soep!
inderdaad, geluk gehad. Schijnt nu vaker voor te komen, mede door alcohol in de benzine.
-
op
- Donateur (4x)

Tja dat rubber is bijna 50 jaar oud...
Zo zie je maar dat je benzinelucht altijd serieus moet nemen!
Zo zie je maar dat je benzinelucht altijd serieus moet nemen!
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
... dan maar voor een duppie meer alcoholvrije benzine tanken ... ?Freek Jansen schreef: ↑di 24 aug, 2021 21:09inderdaad, geluk gehad. Schijnt nu vaker voor te komen, mede door alcohol in de benzine.
-
Ary van Hoorne
- Donateur (2x)

Gelukkig dat het goed afgelopen is!
Heb je dan post MY74 eind demper (de dwarse) op jouw auto zitten? Toen het nieuwe type uitlaat in 1975 werd geintroduceerd zijn de rem en benzineleidingen namelijk ook anders komen te liggen om te voorkomen dat er benzine op de einddemper zou kunnen lopen (en vapor locks voorkomen).
Groet, Ary
Heb je dan post MY74 eind demper (de dwarse) op jouw auto zitten? Toen het nieuwe type uitlaat in 1975 werd geintroduceerd zijn de rem en benzineleidingen namelijk ook anders komen te liggen om te voorkomen dat er benzine op de einddemper zou kunnen lopen (en vapor locks voorkomen).
Groet, Ary
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Nee ik heb door een bedrijf een rvs uitlaat zoals origineel voor een 1973 laten maken met de schuin weglopende demper en een demper achteraan dus geen dwarse, anders had ik inderdaad 2 benzineleidingen moeten verleggen.
-
Ary van Hoorne
- Donateur (2x)

Goede tip, ik ga ook kijken of ik ergens een poreuze leiding heb... Ik heb ook benzinelucht in de auto.... ( T1 uit 1978)
-
Freek Jansen
- Donateur

Inderdaad, doe ik ook.... dan maar voor een duppie meer alcoholvrije benzine tanken ...
Ik heb begrepen dat Shell V-power geen alcohol bevat, deze gebruik ik nu.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Shell V-power, BP ultimate, Esso Synergie en de E5 van Tamoil bevatten sowieso geen ethanol.
-
noknokius
- Geregistreerd lid
-
frans1950
- Geregistreerd lid
In dit geval kwam het niet door de benzine, tank altijd 98 maar gewoon ouderdom, het slangetje was 48 jaar oud
-
noknokius
- Geregistreerd lid
En dan al kapot? Ik hoop dat je het bonnetje nog hebt, zeker mee terug gaan...