winterbanden
-
Areyonga
- Donateur (3x)

winterbanden
Het kwik daalt dus tijd dat de winterbanden van stal worden gehaald. Nu vraag ik mij af wat voor een banden (zomer en winter) de overige 99 rijders onder hun bolide hebben liggen.
Als 2e vraag:
Ik kan voor deze winter een set stalen velgen lenen met daarop 195 65 R15 winterbanden die onder een classic 900 (oude steek) hebben gelegen. Na wat zoekwerk ben ik er niet uit gekomen of deze ook onder een 99 (1984) passen. Een wat vollere wielkast is zo'n beetje het enige commentaar wat ik heb kunnen vinden. Iemand een advies?
Als 2e vraag:
Ik kan voor deze winter een set stalen velgen lenen met daarop 195 65 R15 winterbanden die onder een classic 900 (oude steek) hebben gelegen. Na wat zoekwerk ben ik er niet uit gekomen of deze ook onder een 99 (1984) passen. Een wat vollere wielkast is zo'n beetje het enige commentaar wat ik heb kunnen vinden. Iemand een advies?
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: winterbanden
Antwoord op je 2e vraag: ja dat past. Je teller wijkt alleen naar beneden af.Areyonga schreef:Het kwik daalt dus tijd dat de winterbanden van stal worden gehaald. Nu vraag ik mij af wat voor een banden (zomer en winter) de overige 99 rijders onder hun bolide hebben liggen.
Als 2e vraag:
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
Alex B
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik had 195/60R15 en heb nu 185/65R15 zomerbanden. Ik heb totaal niet het idee dat ik nu lichter stuur. In tegendeel zelfs. Zou misschien kunnen komen door merk: happietappie dat ik eerst had en nu pirelli's die misschien beter kleven.
In ieder geval: ja het past.
Maar voor winterbanden wordt altijd aangeraden om een maat smaller te gaan rijden ivm de oppervlaktedruk en de waterafvoer.
In ieder geval: ja het past.
Maar voor winterbanden wordt altijd aangeraden om een maat smaller te gaan rijden ivm de oppervlaktedruk en de waterafvoer.