Sinds enige tijd constateer ik bij het intrappen (en loslaten) van het koppelingspedaal een afwijkend gedrag:
halverwege het traject is er even wat extra weerstand te voelen, d.w.z. bij snel intrappen (bij langzaam intrappen is er niets bijzonders te merken).
Bij het snel loslaten klinkt er wat extra geluid.
Overigens, tot nu toe gaat het (ont)koppelen zonder verdere problemen.
Ik heb onder het dashboard gekeken of er ergens iets in de weg zit; dat blijkt niet het geval.
Verder blijkt er weinig speling te zitten op het asje in het pedaal.
De primaire zuiger komt normaal/volledig terug (bij intrappen pedaal ondervindt het asje binnen 1 mm extra weerstand).
Ook zie ik geen olielekkage.
Wie weet wat hier aan de hand is?
Koppelingsprobleem
-
Jandek
- Geregistreerd lid
Re: Koppelingsprobleem
Inmiddels weet ik wat er aan de hand is: vuil in het systeem (In de afgetapte vloeistof zitten allerlei vaste deeltjes).
Toelichting:
Ca 2 jaar geleden heb ik de oude koppelingsleiding laten repareren bij een hydrauliek-bedrijf.
Toegepaste slang: BEKA MAX PD840 BAR 2590 2554 RH09 III.
(kan meer dan genoeg druk hebben, maar remvloeistof blijkbaar niet!).
Wie weet wat voor type slang wel bruikbaar is?
Toelichting:
Ca 2 jaar geleden heb ik de oude koppelingsleiding laten repareren bij een hydrauliek-bedrijf.
Toegepaste slang: BEKA MAX PD840 BAR 2590 2554 RH09 III.
(kan meer dan genoeg druk hebben, maar remvloeistof blijkbaar niet!).
Wie weet wat voor type slang wel bruikbaar is?