Even voorstellen
-
Lowlander99
- Donateur

Even voorstellen
Ja ik ben nieuw hier.
Heb het hele forum inmiddels met veel interesse doorgelezen, en het valt me op hoeveel kennis hier aanwezig is .Volgens mij zijn echt alle technische zaken al voorbij gekomen.
Zelf rijd ik een 99 gl uit 1983, en dat doe ik dagelijks met veel plezier (s winters gaat ie wel de garage in ).
Heb er nu ongeveer 20.000km mee gereden zonder problemen ook met de caravan erachter.Het onderhoud doe ik zelf.
Al aan gedaan:
Radio en console ingebouwd
Trekhaak plus bedrading
Verstralers gemonteerd
Hulpveren achter geplaatst
Extra fan op radiateur gezet (handbediening)
Lekkage kofferbak opgelost, rubbers achterlichten vernieuwd
Olie,oliefilter,bougies,verdeelkap,rotor,koelvloeistof vervangen,remmen voor en achter gereinigd ,klepspeling gecontroleerd
Wat ik nog wil gaan doen:
Schakelstangrubber vervangen (rubber slecht zit ook speling op maar schakeld nog goed verder)
Klepspeling corrigeren, uitlaatklep cilinder 1 staat te vast 0,3 mm met warme motor gemeten
Handremmechanisme een keer uit elkaar halen en voorzien van nieuw vet.
Graag wil ik wat foto s plaatsen maar weet nog niet hoe eea werkt
Heb het hele forum inmiddels met veel interesse doorgelezen, en het valt me op hoeveel kennis hier aanwezig is .Volgens mij zijn echt alle technische zaken al voorbij gekomen.
Zelf rijd ik een 99 gl uit 1983, en dat doe ik dagelijks met veel plezier (s winters gaat ie wel de garage in ).
Heb er nu ongeveer 20.000km mee gereden zonder problemen ook met de caravan erachter.Het onderhoud doe ik zelf.
Al aan gedaan:
Radio en console ingebouwd
Trekhaak plus bedrading
Verstralers gemonteerd
Hulpveren achter geplaatst
Extra fan op radiateur gezet (handbediening)
Lekkage kofferbak opgelost, rubbers achterlichten vernieuwd
Olie,oliefilter,bougies,verdeelkap,rotor,koelvloeistof vervangen,remmen voor en achter gereinigd ,klepspeling gecontroleerd
Wat ik nog wil gaan doen:
Schakelstangrubber vervangen (rubber slecht zit ook speling op maar schakeld nog goed verder)
Klepspeling corrigeren, uitlaatklep cilinder 1 staat te vast 0,3 mm met warme motor gemeten
Handremmechanisme een keer uit elkaar halen en voorzien van nieuw vet.
Graag wil ik wat foto s plaatsen maar weet nog niet hoe eea werkt
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Even voorstellen
Welkom Lowlander 99. Beetje puzzelen en je weet dan hoe foto's te plaatsten. Ben wel benieuwd naar je 99. Veel plezier hier op het forum en met sleutelen.
Groeten Luud.
Groeten Luud.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Welkom Lowlander, een 99 is idd een geweldige auto. Geniet van je auto én hier op het forum.
Onder andere in dit topic wordt uitgelegd hoe foto's te plaatsen.
viewtopic.php?f=114&t=184523&p=1984149& ... o#p1984149
Succes!
Onder andere in dit topic wordt uitgelegd hoe foto's te plaatsen.
viewtopic.php?f=114&t=184523&p=1984149& ... o#p1984149
Succes!
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Zo, zonder extra lampen, is deze 99 identiek aan de mijne. Ik zie alleen geen antenne. Mooie wagen!

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Welkom, leuk dat je een 99 rijdt, doe ik ook.
Maar extra ventilator ? Hoeft normaal niet, lijkt erop dat jouw radiateur niet fris is.
En te weinig klepspeling op de uitlaatklep is ook niet bevorderlijk
Maar extra ventilator ? Hoeft normaal niet, lijkt erop dat jouw radiateur niet fris is.
En te weinig klepspeling op de uitlaatklep is ook niet bevorderlijk
-
Lowlander99
- Donateur

De radiateur is goed die zit er 2 jaar in, maar ik heb verschillende keren meegemaakt dat de koelventilator niet in kwam met het gevolg warm lopen van de motor. Even aan de zekering draaien in de houder en alles werkte weer dus ik vervang ze nu preventief elk jaar.
Kan ik hier op het forum nog aan klepstelplaatjes komen ?
Alvast bedankt
Kan ik hier op het forum nog aan klepstelplaatjes komen ?
Alvast bedankt
-
Lowlander99
- Donateur

Saableden,
Bij mijn saab 99 met h motor1983 gl lekte de waterpomp, ik de pomp losgeschroeft maar de onderste bout brak af
Ik verwacht dat ik nu de motor eruit moet gaan halen om dat draadeindje eruit te boren
, klopt mijn inschatting of is er nog n andere mogelijkheid .Alvast bedankt
Bij mijn saab 99 met h motor1983 gl lekte de waterpomp, ik de pomp losgeschroeft maar de onderste bout brak af
Ik verwacht dat ik nu de motor eruit moet gaan halen om dat draadeindje eruit te boren
, klopt mijn inschatting of is er nog n andere mogelijkheid .Alvast bedankt
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Bij een 99 is er inderdaad heel weinig ruimte.
Motor uitbouwen is inderdaad het snelste.
Motor uitbouwen is inderdaad het snelste.