Met 99 Turbo 1 naar Noordkaap

1967-1984
HPA
Geregistreerd lid

Met 99 Turbo 1 naar Noordkaap

Bericht door HPA » zo 10 dec, 2023 12:18

Ik ben een Belgische Saab enthousiasteling vroeger 900 aanhanger tot ik een 99 Turbo 1 op de kop heb kunnen tikken (dat was een unieke kans en ik heb hem kunnen kopen van een geweldige persoon in Nederland)
Samen met twee Saab-vrienden hebben we het (gekke) idee gekregen om naar de Noordkaap te gaan (met misschien nog een paar andere leden van Saabclub België)

Ik ben ondertussen gestart om de auto, en ook mezelf, in tot form te brengen. 8000km in 3à4 weken is niet niks voor een auto uit 1978 met een chauffeur uit 1965.

Ons traject zou zijn via centrum van Zweden naar Finland en dan via Noorwegen terug naar zweden

Heeft er iemand tips en goede raad?

Groeten
HPA

De Roest
Geregistreerd lid

Re: Met 99 Turbo 1 naar Noordkaap

Bericht door De Roest » zo 10 dec, 2023 12:28

Prachtig idee! De tips krijg je nog niet van mij (ik heb geen ervaring) maar op het forum zijn zeker ervaringsdeskundigen!

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » zo 10 dec, 2023 13:19

Heel erg gaaf!!! Staat ook hoog op mijn lijstje met mijn t1.

Ga je het in de winter of zomer doen?

Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Oelo74 » zo 10 dec, 2023 13:33

Je hebt vast dit topic al ontdekt: viewtopic.php?f=3&t=181523
Mooi plan, we kijken hier uit naar je reisverslag.

caspar schreef:
zo 10 dec, 2023 13:19
Staat ook hoog op mijn lijstje met mijn t1.
Da's ook een leuk en ambitieus plan. Ben ooit met onze T2b naar Assisi geweest, vond dat al een hele onderneming.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 10 dec, 2023 16:57

De afstand in deze tijdspanne is prima te doen. Het is intensief, maar je rijdt het grootste deel op wegen die ideaal zijn voor de 99: tweebaans autowegen.