Voor de stoffen voor mijn hoedenplanken (ook de 900) moet ik mijn moeder bedanken. Deze bruine stof voor de 99 heeft ze voor mij gescoord op een stoffenmarkt. Omdat ze dacht dat ik er ook de laadvloer mee kon doen heeft ze heel veel gekocht, maar daarvoor is de stof te glad. Ik heb dus veel over, hier mag je wel wat van overnemen!Oosthoek schreef: ↑wo 10 dec, 2025 23:20Waar had je de stof voor de hoedenplank vandaan? Zoiets heb ik ook nog nodig![]()
99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Dank voor het meedenken! Die cilinder is net anders, maar ik heb hem sowieso niet nodig. Met de cilinder zelf is niks mis (hij houdt gewoon de druk). Waarschijnlijk is het systeem gewoon nog niet goed genoeg ontlucht.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
Oosthoek
- Donateur

- Berichten: 6249
- Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Ik ben op zoek naar een ander kleurtje, maar dank voor het aanbod en de tip!
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
-
theun
- Donateur (3x)

- Berichten: 3101
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Dat is (hopelijk) een leuke sidequest. Helaas niet geschikt voor dit forum 
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16896
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Staat de saab nu te koop op FB ?
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank
Ja! Dat is m, moet hem ook nog even hier op het te koop gedeelte zetten.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
En dat markeerde dan het einde van dit geweldige avontuur. De 99 CombiCoupé 'Beauregarde' heeft het nest mogen verlaten!
Van schrootproject naar twijfels naar doorzetting naar op de weg. Het was een geweldig verhaal en ik heb geweldig veel geleerd. De vreugde van het op de weg krijgen was ongelooflijk en dat ga ik zeker nog wel vaker doen met auto's!
Nadat ik het kentekenbewijs had ontvangen, heb ik er echt nog veel in gereden. Elke keer een plezier. Aanhangwagen halen, door de sneeuw crossen, naar familie. Hij heeft het allemaal geweldig doorstaan. Hij heeft na de rdw geen kwaaltje meer gehad. Dat betekent dat ik mijn werk goed heb gedaan. De dingen die ik heb aangepakt, heb ik goed aangepakt en dat geeft ook vertrouwen!
Nog even wat fotootjes van de leuke avonturen van de afgelopen maand









Vandaag kwam de koper. Een jonge gast, net als ik met een passie voor sleutelen aan oude bakken. Ik heb er vertrouwen in dat hij op de weg blijft en er alleen maar beter op gaat worden. Ik ben dus heel blij met hoe het uiteindelijk geeindigd is en dat ik mijn doel heb bereikt. De auto is niet al te ver weg terecht gekomen en wordt vast weer gereintroduceerd in het saab wereldje. Ik ga hem dus zeker nog eens terugzien, wat ook een heel prettig gevoel geeft!
Bij deze sluit dit laatste hoofdstuk voor mij. Een geweldig boek om dicht te slaan. Ik heb nergens spijt van. Het is een geweldige en speciale auto die het verdient om in leven te blijven.
Aan alle "breng m toch naar de sloop" mensen: NEE!

Van schrootproject naar twijfels naar doorzetting naar op de weg. Het was een geweldig verhaal en ik heb geweldig veel geleerd. De vreugde van het op de weg krijgen was ongelooflijk en dat ga ik zeker nog wel vaker doen met auto's!
Nadat ik het kentekenbewijs had ontvangen, heb ik er echt nog veel in gereden. Elke keer een plezier. Aanhangwagen halen, door de sneeuw crossen, naar familie. Hij heeft het allemaal geweldig doorstaan. Hij heeft na de rdw geen kwaaltje meer gehad. Dat betekent dat ik mijn werk goed heb gedaan. De dingen die ik heb aangepakt, heb ik goed aangepakt en dat geeft ook vertrouwen!
Nog even wat fotootjes van de leuke avonturen van de afgelopen maand









Vandaag kwam de koper. Een jonge gast, net als ik met een passie voor sleutelen aan oude bakken. Ik heb er vertrouwen in dat hij op de weg blijft en er alleen maar beter op gaat worden. Ik ben dus heel blij met hoe het uiteindelijk geeindigd is en dat ik mijn doel heb bereikt. De auto is niet al te ver weg terecht gekomen en wordt vast weer gereintroduceerd in het saab wereldje. Ik ga hem dus zeker nog eens terugzien, wat ook een heel prettig gevoel geeft!
Bij deze sluit dit laatste hoofdstuk voor mij. Een geweldig boek om dicht te slaan. Ik heb nergens spijt van. Het is een geweldige en speciale auto die het verdient om in leven te blijven.
Aan alle "breng m toch naar de sloop" mensen: NEE!

Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
Luud
- Donateur (8x)

- Berichten: 1200
- Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Fijn Thijs dat tie goed terecht komt...Verdient deze ook na zoveel noeste arbeid door jou erin gestoken. Zou leuk zijn als de nieuwe eigenaar zich meld, kunnen we de auto blijven volgen. En voor jou: op naar het volgend project....verras ons maar.
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Nou, het volgende project had ik al geintroduceerd en daar zal het voorlopig bij blijven. De nieuwe daily lijkt ook al in beeld

Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

- Berichten: 789
- Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Heel erg tof Thijs. Al zal het wel heel even slikken zijn geweest:)
'81 900 Turbo T8 Black - ‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK - ‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
-
simon_bergman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 158
- Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Mooi om te weten dat de auto weer door schuift naar de volgende liefhebber. Op maar nieuwe avonturen! 
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive
1981 Volvo 244 GLE overdrive
-
alfapietro
- Donateur

- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 13 nov, 2022 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Zag 'm vandaag als te koop gezet op Marktplaats.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9260
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Zag hem ook. Ik vind het een flinke vraagprijs.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Yes, had het doorgestuurd gekregen. Hij is niks veranderd sinds ik hem heb verkocht.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
9323
- Donateur (2x)

- Berichten: 5776
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid
Nou ja, hij schakeld wel zeer fijn volgens de advertentie.Saapie schreef: ↑ma 16 mar, 2026 22:07Zag hem ook. Ik vind het een flinke vraagprijs.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km