99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

1967-1984
Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door Tissa » do 11 dec, 2025 8:19

Dank voor het meedenken! Die cilinder is net anders, maar ik heb hem sowieso niet nodig. Met de cilinder zelf is niks mis (hij houdt gewoon de druk). Waarschijnlijk is het systeem gewoon nog niet goed genoeg ontlucht.
Oosthoek schreef:
wo 10 dec, 2025 23:20
Waar had je de stof voor de hoedenplank vandaan? Zoiets heb ik ook nog nodig :)
Voor de stoffen voor mijn hoedenplanken (ook de 900) moet ik mijn moeder bedanken. Deze bruine stof voor de 99 heeft ze voor mij gescoord op een stoffenmarkt. Omdat ze dacht dat ik er ook de laadvloer mee kon doen heeft ze heel veel gekocht, maar daarvoor is de stof te glad. Ik heb dus veel over, hier mag je wel wat van overnemen!
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur
Berichten: 6249
Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door Oosthoek » do 11 dec, 2025 11:15

Ik ben op zoek naar een ander kleurtje, maar dank voor het aanbod en de tip!
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3101
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door theun » za 20 dec, 2025 20:14

8) Wat voor “andere projecten” kunnen we verwachten?? (Lees ik op marktplaats)
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door Tissa » za 20 dec, 2025 20:47

Dat is (hopelijk) een leuke sidequest. Helaas niet geschikt voor dit forum :shh:
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door turbopilot » di 23 dec, 2025 10:19

Staat de saab nu te koop op FB ?
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Polijsten en hoedeplank

Bericht door Tissa » di 23 dec, 2025 10:26

Ja! Dat is m, moet hem ook nog even hier op het te koop gedeelte zetten.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door Tissa » zo 18 jan, 2026 18:42

En dat markeerde dan het einde van dit geweldige avontuur. De 99 CombiCoupé 'Beauregarde' heeft het nest mogen verlaten! :green_many:
Van schrootproject naar twijfels naar doorzetting naar op de weg. Het was een geweldig verhaal en ik heb geweldig veel geleerd. De vreugde van het op de weg krijgen was ongelooflijk en dat ga ik zeker nog wel vaker doen met auto's! :O:

Nadat ik het kentekenbewijs had ontvangen, heb ik er echt nog veel in gereden. Elke keer een plezier. Aanhangwagen halen, door de sneeuw crossen, naar familie. Hij heeft het allemaal geweldig doorstaan. Hij heeft na de rdw geen kwaaltje meer gehad. Dat betekent dat ik mijn werk goed heb gedaan. De dingen die ik heb aangepakt, heb ik goed aangepakt en dat geeft ook vertrouwen! :D

Nog even wat fotootjes van de leuke avonturen van de afgelopen maand

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Vandaag kwam de koper. Een jonge gast, net als ik met een passie voor sleutelen aan oude bakken. Ik heb er vertrouwen in dat hij op de weg blijft en er alleen maar beter op gaat worden. Ik ben dus heel blij met hoe het uiteindelijk geeindigd is en dat ik mijn doel heb bereikt. De auto is niet al te ver weg terecht gekomen en wordt vast weer gereintroduceerd in het saab wereldje. Ik ga hem dus zeker nog eens terugzien, wat ook een heel prettig gevoel geeft! :angel:

Bij deze sluit dit laatste hoofdstuk voor mij. Een geweldig boek om dicht te slaan. Ik heb nergens spijt van. Het is een geweldige en speciale auto die het verdient om in leven te blijven.

Aan alle "breng m toch naar de sloop" mensen: NEE!

Afbeelding
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 1200
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door Luud » zo 18 jan, 2026 20:00

Fijn Thijs dat tie goed terecht komt...Verdient deze ook na zoveel noeste arbeid door jou erin gestoken. Zou leuk zijn als de nieuwe eigenaar zich meld, kunnen we de auto blijven volgen. En voor jou: op naar het volgend project....verras ons maar.
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door Tissa » zo 18 jan, 2026 20:57

Nou, het volgende project had ik al geintroduceerd en daar zal het voorlopig bij blijven. De nieuwe daily lijkt ook al in beeld 8) :D
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 789
Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door 95twinturbo » zo 18 jan, 2026 21:33

Heel erg tof Thijs. Al zal het wel heel even slikken zijn geweest:)

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door simon_bergman » di 20 jan, 2026 18:19

Mooi om te weten dat de auto weer door schuift naar de volgende liefhebber. Op maar nieuwe avonturen! :O:
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive

alfapietro
Donateur
Donateur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 nov, 2022 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door alfapietro » ma 16 mar, 2026 20:48

Zag 'm vandaag als te koop gezet op Marktplaats.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9260
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door Saapie » ma 16 mar, 2026 22:07

Zag hem ook. Ik vind het een flinke vraagprijs.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 621
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door Tissa » di 17 mar, 2026 10:10

Yes, had het doorgestuurd gekregen. Hij is niks veranderd sinds ik hem heb verkocht.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5776
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 99CC 1974 "Beauregarde": Het afscheid

Bericht door 9323 » di 17 mar, 2026 10:45

Saapie schreef:
ma 16 mar, 2026 22:07
Zag hem ook. Ik vind het een flinke vraagprijs.
Nou ja, hij schakeld wel zeer fijn volgens de advertentie.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km