Beste Saabliefhebbers,
Sinds enige tijd, heb ik problemen met het (goed) ronddraaien van mijn sleutel in het contactslot van mijn Saab 99 uit 1984. Uiteindelijk heeft wat WD40 wat soelaas geboden, maar mijn reservesleutel kan ik niet gebruiken. Is it herkenbaar?
Sleutel Contactslot
-
Westef
- Geregistreerd lid
- Regio: - kies een regio
-
WilNiks
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Sleutel Contactslot
Goedenavond heer,
WD40 is het slechtste middel voor sloten. Het plakt en alle stofjes van sleutel zullen het slot nog meer vervuilen.
Schoonmaken / spoelen met een metalcleaner en WEL smeren met pft of silicone slotspray. Ook ouderwetse grafietolie (Singer naaimachine olie) is prima middel. Geen idee of het nog te koop is.Was waarschijnlijk te goedkoop
(Ja, er zijn slotenwinkels die WD40 aanraden. Prima spul voor omzet in nieuwe cilindersloten.)
WD40 is het slechtste middel voor sloten. Het plakt en alle stofjes van sleutel zullen het slot nog meer vervuilen.
Schoonmaken / spoelen met een metalcleaner en WEL smeren met pft of silicone slotspray. Ook ouderwetse grafietolie (Singer naaimachine olie) is prima middel. Geen idee of het nog te koop is.Was waarschijnlijk te goedkoop
(Ja, er zijn slotenwinkels die WD40 aanraden. Prima spul voor omzet in nieuwe cilindersloten.)
9.3 cabrio
Yamaha warrior
BMW evolution
Yamaha warrior
BMW evolution
-
Westef
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie!
-
WilNiks
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
-
Westef
- Geregistreerd lid
Nog even een late reactie:
Probleem kunnen oplossen met een flesje naaimachineolie van Kroon!
Probleem kunnen oplossen met een flesje naaimachineolie van Kroon!