Richtingaanwijzer doet het niet 99

1967-1984
Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door turbopilot » za 29 mar, 2025 19:46

Even een vraagje,
Richtingaanwijzer lampen gaan niet aan, niet links en niet rechts
Zit een relais in met 3 pootjes ( op 1 pootje meet ik 12 volt )
Relais gewisseld , helpt niet.
Schakelaar gewisseld helpt niet.
Jaja lampjes gecontroleerd , die zijn heel.

99 van 84

Wat zie ik over het hoofd?


Kan er natuurlijk een BMW logo opplakken :D
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Funky Dude
In memoriam †
Berichten: 6913
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door Funky Dude » za 29 mar, 2025 20:05

Doen ze het wel als je de alarmknop indrukt? Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk in je richtingaanwijzerschakelaar.
Zekering vervangen?
Wil je het communisme steunen? Koop Chinese meuk!

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door turbopilot » za 29 mar, 2025 20:11

Die had ik al gewisseld met eentje uit een werkende

Maar gevonden, ondanks doormeten wat goed leek, was het toch een torpedo zekering in de houder.

Nieuwe erin en hij doet het. Vreemd. Normaal is meten is weten :-S+
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door turbopilot » za 29 mar, 2025 21:03

Toch eens kijken hoe dan :-S+

Wel een heel klein puntje van het uiteinde was eraf , bizar.
Vermoedelijk te weinig contact onder belasting.

Komt nog wat bij, ik doe er een nieuwe in, tjonge waarom zit deze zo losjes.

Wel die was 2 mm korter ;-|+

En ik was nog wel bij de zekeringen begonnen, omdat niks het deed, schakelaar en alarm lichten niet.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 8837
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door Steve-O » za 29 mar, 2025 21:23

Die zekeringhouders worden met de jaren ook slap. Tip: Je kunt ze voorzichtig iets naar binnen buigen om de zekering weer goed in te kunnen klemmen.
East of the Sun, West of the Moon

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Richtingaanwijzer doet het niet 99

Bericht door turbopilot » zo 30 mar, 2025 11:38

Klopt ik rij al 45 jaar 96 en 99, normaal elke 2-3 jaar alles eruit. Voorzichtig met een “koper borsteltje” schoonpoetsen en nieuwe erin.

Maar ja meerdere auto’s minder km en zie daar ontstaat het probleem :D

Bij plaatsen van een nieuwe buig ik deze ook altijd iets naar binnen. Maar waarom zit deze dan nog niet strak.
Tja, tegenwoordig bestaat er een boel teringzooi . Gewoon 2 mm korter.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee