HALVAR; Simons uitlaat
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 624
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Dat zijn de auto's die je wil hebben!
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Wat een mooie 99, geniet ervan!
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: di 24 feb, 2015 18:39
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Prachtige 99 in een geweldige kleur. Geniet ervan!
Saab 99 1,85 2D ‘71
Ex Saab 93F '60
Ex Saab 9-3 2.0T Aero XWD Sport Estate '08
Ex Saab 95 TT '66
Ex Saab 9-3 Sport Estate 1.9Tid '06
Ex Saab 93F '60
Ex Saab 9-3 2.0T Aero XWD Sport Estate '08
Ex Saab 95 TT '66
Ex Saab 9-3 Sport Estate 1.9Tid '06
-
Guido900T
- Donateur (3x)

- Berichten: 1598
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
gefeliciteerd! wat is er mooier als in dezelfde auto als die van je grootvader te rijden? 
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

- Berichten: 379
- Lid geworden op: wo 13 jul, 2022 13:47
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Ja hoor, een tweedeurs 99.
Echt het mooiste model en de mooiste uitvoering vind ik.
(Op een 95 na natuurlijk)
Gefeliciteerd, top aankoop
Echt het mooiste model en de mooiste uitvoering vind ik.
(Op een 95 na natuurlijk)
Gefeliciteerd, top aankoop
-
el-barro
- Donateur (2x)

- Berichten: 656
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Bedankt allemaal. Ben erg blij met de auto.
Ook mijn tweelingzonen zijn erg tevreden, vooral met het vooruitzicht dat we bij het Louwman museum via het voetpad voor de deur mogen staan als verlengstuk van het museum. Toch maar snel nog een keer heen voordat er met zout gestrooid gaat worden.
Ondertussen heb ik wat echt palissanderfineer binnen gekregen waar van de winter het dashboard opgeknapt gaat worden. Het plakplastic van de Gamma heb ik ook als backup.
Nu zijn de badges achterop allemaal zwart uitgeslagen, zijn deze van origine geverft of zit er een echt metaallaagje op?
Ik kan me herinneren dat er ook een soort geborsteld effect inzit. Iemand ervaring met het opknappen hiervan? Ik dacht het te proberen met een inktroller met aluminium verf maar wellicht heeft er iemand betere ideeën.

Ook mijn tweelingzonen zijn erg tevreden, vooral met het vooruitzicht dat we bij het Louwman museum via het voetpad voor de deur mogen staan als verlengstuk van het museum. Toch maar snel nog een keer heen voordat er met zout gestrooid gaat worden.
Ondertussen heb ik wat echt palissanderfineer binnen gekregen waar van de winter het dashboard opgeknapt gaat worden. Het plakplastic van de Gamma heb ik ook als backup.
Nu zijn de badges achterop allemaal zwart uitgeslagen, zijn deze van origine geverft of zit er een echt metaallaagje op?
Ik kan me herinneren dat er ook een soort geborsteld effect inzit. Iemand ervaring met het opknappen hiervan? Ik dacht het te proberen met een inktroller met aluminium verf maar wellicht heeft er iemand betere ideeën.

Laatst gewijzigd door el-barro op di 07 apr, 2026 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9264
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Prachtige 99! De badge hoort alu met zwarte rand te zijn.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Dune900
- Geregistreerd lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 08 mar, 2009 17:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Ik ben erg benieuwd of je het met palissanderfineer weer strak krijgt!
M.b.t. de badges: volgens mij is dit, vreemd genoeg, origineel. Alleen de 5-speed hoort volgens mij zilvergrijs te zijn. Zo zit het in ieder geval bij die van mij en ik zie het ook bij veel andere 99’s terug
M.b.t. de badges: volgens mij is dit, vreemd genoeg, origineel. Alleen de 5-speed hoort volgens mij zilvergrijs te zijn. Zo zit het in ieder geval bij die van mij en ik zie het ook bij veel andere 99’s terug
Saab 95v4 1974
Saab 99GL 1983
Saab 99GL 1983
-
el-barro
- Donateur (2x)

- Berichten: 656
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Ik weet zeker dat de badges zilvergrijs zijn met de schuine rand zwart, maar dit grijs gaat er vanaf, behalve bij 5speed, omdat deze van massief aluminium is.
Maar ik vraag me af hoe de originele zilveren kleur er opzit, maar ik ga het proberen met een inktroller, als het lukt zal het wel veel navolging krijgen; wordt vervolgd.
Het fineer wordt wel spannend, vooral het in eerste instantie vlak krijgen van de fineer. Maar dat is een klusje voor als de auto in de stalling staat.
Maar ik vraag me af hoe de originele zilveren kleur er opzit, maar ik ga het proberen met een inktroller, als het lukt zal het wel veel navolging krijgen; wordt vervolgd.
Het fineer wordt wel spannend, vooral het in eerste instantie vlak krijgen van de fineer. Maar dat is een klusje voor als de auto in de stalling staat.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Heel fraai! Mooie kleur. Totaal passend in de jaren '80. Ik vond dat toen al een kleur die ik wel zou willen hebben. Zo'n beetje de laatste 96 die nieuw op kenteken kwam, hier in Nederland, heeft ook deze kleur. (Is van een medeforummer, trouwens).
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
el-barro
- Donateur (2x)

- Berichten: 656
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Deze kleur is toch niet op een 96 geleverd? Dit is Terracotta 126G geleverd in 1982.
Ik ben wel benieuwd naar een 96 in die kleur.
Ik ben wel benieuwd naar een 96 in die kleur.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3846
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Ik denk dat Menno deze bedoelt, maar die is niet Terracotta maar Chamottebruin (167H):


Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
el-barro
- Donateur (2x)

- Berichten: 656
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Ik snap de verwarring, ik moet ook zeggen dat de terracotta op foto niet goed overkomt. Iedereen die hem in het echt ziet na een foto gezien te hebben zegt; "o dat valt best mee!" 
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Inderdaad! Nou zijn mijn ogen niet best `(geen grap) dus ik kan het verschil moeilijk zien op een foto. Dat gezegd: die 99 blijft een mooie auto!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
el-barro
- Donateur (2x)

- Berichten: 656
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
HALVAR; achterklep logo's opknappen
Gisteren even goed gekeken naar de logo's, bleek dat ze met stift zwart gemaakt waren.

Poetsen met een doekje met wasbenzine gaf het volgende resultaat.

Daarna schuurkurk met lapje met commandant, nu bleek dat er nog maar een heel dun laagje lak opzit.

Hier is goed te zien dat SAAB en GL kunststof badges zijn die een laklaag hebben en 99 en 5speed van aluminium zijn waar de zijkanten zwart van geverft zijn... rare jongens die Zweden

Ik heb een linodruk roller besteld, kijken of het lukt.

Poetsen met een doekje met wasbenzine gaf het volgende resultaat.

Daarna schuurkurk met lapje met commandant, nu bleek dat er nog maar een heel dun laagje lak opzit.

Hier is goed te zien dat SAAB en GL kunststof badges zijn die een laklaag hebben en 99 en 5speed van aluminium zijn waar de zijkanten zwart van geverft zijn... rare jongens die Zweden

Ik heb een linodruk roller besteld, kijken of het lukt.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58