Radiateur niet leverbaar

1967-1984
Gebruikersavatar
pinguin
Geregistreerd lid
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
Regio: NL - Provincie Groningen

Radiateur niet leverbaar

Bericht door pinguin » zo 21 sep, 2025 10:17

Er zijn aardig wat lamellen weggeroest en het koelvermogen laat te wensen over. Wanneer ik op een warme dag door de bebouwde kom rijdt dan schiet de temperatuur weer omhoog, een file zou al helemaal desastreus zijn. Nu lijkt voor de 99 deze radiateur niet meer te bestellen te zijn. Echter bij een bedrijf in Voorst is een aluminium versie te koop voor maar liefst €500 :shock: daar staat dan bij dat deze voor bouwjaar vanaf 1976 is ? dat begrijp ik niet zo goed, waar zit het verschil in? de mijne is van 74. Wellicht is er een andere radiateur die met wat aanpassingen past ?!? Ik begreep van Jelle dat hij er een van een 900 heeft ingezet, maar dat dan de sluiting van de motorkap niet meer past. Dat zou jammer zijn.

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3101
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door theun » zo 21 sep, 2025 12:11

Volgens mij zijn er nog wel
Bedrijven die in jouw oude radiateur nieuwe lamellen kunnen solderen.. dat heb ik ooit gedaan en was niet overdreven duur meen ik.
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9260
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door Saapie » zo 21 sep, 2025 14:01

Voor de turbo zijn ze niet meer te koop. De 99 versie althans
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Luthart
Geregistreerd lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door Luthart » zo 21 sep, 2025 14:36

Er zijn nog wel bedrijven die een radiateur op maat kunnen maken.

Even googelen. De classicwereld is zo groot. Er zijn genoeg bedrijfjes die onderdelen maken voor auto’s waarvan onderdelen niet meer te vinden zijn.

Wat dacht je van prewar auto’s. Daar is niks meer van en toch rijden die nog genoeg rond.
Vraags eens bij Jansen in Wesepe of Misker in Nieuw-Amsterdam waar zij naartoe gaan voor een nieuwe koeler.
Groet Daniël

1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red


Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.

MvR
Geregistreerd lid
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door MvR » zo 21 sep, 2025 15:15

Je kunt ook ff 5 minuten doorrijden (letterlijk) wanneer je Voorst in gedachten hebt. https://www.hartgers-radiateuren.nl/hartgers-index.html. Die man kan alles maken - en meer.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.

Gebruikersavatar
Luthart
Geregistreerd lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door Luthart » zo 21 sep, 2025 15:35

MvR schreef:
zo 21 sep, 2025 15:15
Je kunt ook ff 5 minuten doorrijden (letterlijk) wanneer je Voorst in gedachten hebt. https://www.hartgers-radiateuren.nl/hartgers-index.html. Die man kan alles maken - en meer.
Ik bedoel maar!! :D
Groet Daniël

1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red


Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.

Aerosmit2punt0
Geregistreerd lid
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 30 okt, 2020 11:09
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door Aerosmit2punt0 » zo 21 sep, 2025 18:04

Ik had 6 nieuwe. Misschien nog 1tje over. Andere gebruikte exemplaren
2000 3d Viggen zwart
1971 99 groen
2008 9-3 Estate blauw

Gebruikersavatar
Bart M
Geregistreerd lid
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 07 feb, 2005 10:05
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door Bart M » zo 21 sep, 2025 23:38

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe radiateur gescoord op Ebay. Kan je ook eens kijken. Was niet eens heel duur.
99 GL 1979 (voor de hobby)
9000 CDE 1996 (verkocht)
9-5 Aero 2000 (verkocht)
9-3 Estate Diesel 2006 met Hirsch (verkocht)
Nu 9-3X 2.0T 2010 voor dagelijks

Gebruikersavatar
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 652
Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Radiateur niet leverbaar

Bericht door el-barro » di 23 sep, 2025 11:24

In Rotterdam heb ik 20 jaar geleden eens een radiateur van een 99 laten reviseren, bij RadiateurServiceWest.
Dat bedrijf bestaat nog en op het filmpje op de site solderen ze ook nog steeds.
Misschien voor jou te ver uit de slinger, maar misschien een tip voor randstedelingen.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58