Originele grill lijkt niet te passen

1967-1984
Gebruikersavatar
Dune900
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 08 mar, 2009 17:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Originele grill lijkt niet te passen

Bericht door Dune900 » zo 02 nov, 2025 19:13

Beste allemaal,

Ik wil graag meer terug naar de originele grill voor dit bouwjaar (83)

Volgens mij heb ik ook de juiste grill nu gevonden. Echter, deze lijkt alleen niet te passen.

Is dit toch niet de correcte grill of zitten er lampen van een ander bouwjaar in? Van de plaatjes vergelijken op internet wordt het mij niet helemaal helder.

De 99 in kwestie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

Groeten,

Christopher
Saab 95v4 1974
Saab 99GL 1983

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1393
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Originele grill lijkt niet te passen

Bericht door Oelo74 » zo 02 nov, 2025 19:58

De grille is de juiste, de omlijsting van je koplampen alleen niet. Die horen bij de oudere grille terwijl de laatste grille smallere omlijsting heeft om de koplampen, van kunststof.

Je ziet het hier goed bij mijn 99.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oelo74 op zo 02 nov, 2025 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid
Berichten: 2235
Lid geworden op: za 30 jan, 2010 12:08
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Originele grill lijkt niet te passen

Bericht door Roel95 » zo 02 nov, 2025 19:59

ik vermoed dat je de lampomlijsting ook moet wisselen...

de mijne is van 1980, maar ook weer anders dan jouw grille en lampomlijsting.

ik vermoed niet dat de koplampen anders zijn, of op een andere positie zitten.

Afbeelding

op mijn "1976" (vermoedelijk een 83- er... ) saab destijds:
Afbeelding
2000: Saab 9-5 Griffin, 3.0t V6
1993: Saab 900S Lpt 3 drs. Ruby Red
1980: Saab 99 Turbo 2
1992: Honda GoldWing GL 1500 SE
2011: Renault Twingo 1.2
1997: Honda CBR 1000 F

Gebruikersavatar
Dune900
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 08 mar, 2009 17:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Originele grill lijkt niet te passen

Bericht door Dune900 » di 04 nov, 2025 21:28

Bedankt voor de reacties! Dat is een helder verhaal:)
Een forumlid had me al bericht dat hij mogelijk een setje passende lampomlijstingen heeft, dus hopelijk kan de grill binnenkort gemonteerd worden.
Mocht iemand juist op zoek zijn naar deze lampomlijsting, laat het dan gerust weten.

Groeten,

Christopher
Saab 95v4 1974
Saab 99GL 1983