Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

1967-1984
Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

Bericht door redmervand » zo 11 jan, 2026 17:31

Een klusje dat iedere 90/99/900 rijder gedaan moet hebben! :lol:
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

Bericht door simon_bergman » zo 11 jan, 2026 17:50

Het was best flink kloten vond ik


Afbeelding

Afbeelding

Maar die revetten zijn een grote hulp, je hoeft de veren nou nog maar een cm'tje te rekken, en dat gaat met een tang wel. Het mooie is dat de al opgerekte spoeden niet mee rekken, en dus alle rek uit de aanliggende coils komt.


Afbeelding

En het resultaat mag er zijn!
Ik heb al lang niet in de stoel gezeten, dus weinig idee of het nou zit zoals orgineel... Maar het zit ongeveer hetzelfde als de (orginele) bestuurdersstoel, dus ik ben tevreden!

Door naar het volgende klusje :O:
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

Bericht door simon_bergman » zo 11 jan, 2026 17:51

redmervand schreef:
zo 11 jan, 2026 17:31
Een klusje dat iedere 90/99/900 rijder gedaan moet hebben! :lol:
Toch een klusje wat ik liever nooit had gedaan haha. Ik ga zeker weten niet de andere kant preventief doen ;-(+
Een goede motivatie om op mijn gewicht te letten :lol:
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2034
Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

Bericht door silvandam » zo 11 jan, 2026 17:55

simon_bergman schreef:
vr 09 jan, 2026 13:35
. Vol goede moet dus van de R&D een nieuwe zitting besteld, die volgens Sil zou passen...
Hij is niet helemaal gek, die Sil.
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat

Gebruikersavatar
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 652
Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Stoelzitting passagiersstoel doorgescheurd

Bericht door el-barro » zo 11 jan, 2026 21:09

simon_bergman schreef:
zo 11 jan, 2026 17:51
Toch een klusje wat ik liever nooit had gedaan haha. Ik ga zeker weten niet de andere kant preventief doen ;-(+
Een goede motivatie om op mijn gewicht te letten :lol:
Je moet daar nog eens goed over denken. Mocht hij doorzakken terwijl je weg bent hang je in de stof. Ik zou iedergeval een matje in de auto leggen.
Ik ben er ook aan toe ben ik bang.
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58