Aan de rachterzijde van de versnellingsbak van mijn Saab 99 uit 1972 zit deze hendel. Er is een tiewarp bevestigd tussen een beugel en deze hendel.
[url=https://postimg.cc/ygFdHVjL][img]https://i.postimg.cc/ygFdHVjL/Hendel-ve ... ngsbak.jpg[/img][/url]
Mij is nog steeds niet duidelijk hoe je hier ineens een foto plaatst. Op andere fora wordt een foto meteen geplaatst zonder 'ingewikkelde' kunstgrepen.
hendel versnellingsbak
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

- Berichten: 1047
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 23:16
- Regio: NL - Provincie Groningen
hendel versnellingsbak
Saab 99, bj. 1972
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.
-
Luud
- Donateur (8x)

- Berichten: 1200
- Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: hendel versnellingsbak
Als je een bericht plaatst, kan je beneden via bijlagen een of meerdere foto's inplakken.
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
-
Rico1303
- Donateur (2x)

- Berichten: 543
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: hendel versnellingsbak
Het is voor mij ook een gok.
Gezien het bouwjaar en de bijzondere vrijloop op een saab 96.
Verwacht ik dat het dezelfde functie heeft als in een 96.
Wegrijden op koppeling en vrij kunnen schakelen tijdens het rijden.
Gezien het bouwjaar en de bijzondere vrijloop op een saab 96.
Verwacht ik dat het dezelfde functie heeft als in een 96.
Wegrijden op koppeling en vrij kunnen schakelen tijdens het rijden.
-Saab 99 1972 T16 T5
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate1.9Tid 2.0T
(Laser red
)
-Saab 9-3 2011 Sedan1.9TTid 2.8T V6 
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
Tech2 in regio Emmen 
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate
-Saab 9-3 2011 Sedan
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
-
jansen
- Donateur (7x)

- Berichten: 6527
- Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: hendel versnellingsbak
KLopt de eerste 99 waren ook voorzien van een vrijloop.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

- Berichten: 1047
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 23:16
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: hendel versnellingsbak
Blijkt inderdaad een vrijloop te zijn. Bijzonder qua rijervaring.
Saab 99, bj. 1972
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.