Ik heb onlangs de portierbekleding van beide portieren gedemonteerd. Ik zag onder in het bestuurdersportier stukken spiraalveer liggen met een rubber ommanteling. Kon het niet thuisbrengen tot ik in het portier aan de passagierskant ontdekte dat deze a.h.w. helpen het raam omhoog te helpen. Bij openen rekken ze uit en bij sluiten raam gaan ze terug naar hun uitgangspositie. Ik heb zoiets nog niet eerder gezien. Aan de bestuurderskant is dit waarschijnlijk al vele jaren defect geweest. Ik heb deze wagen sinds kort en weet niet of ik veren terug moet plaatsen, waar haal ik ze dan vandaan, of dat ze weinig toevoegen.
Iemand die dit weet?
spiraalveren aan raammechanisme
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

- Berichten: 1047
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 23:16
- Regio: NL - Provincie Groningen
spiraalveren aan raammechanisme
Saab 99, bj. 1972
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.
Volvo S80 D5, bj. 2008
Volvo C70 cabrio, bj. 2004
Ik heb geen tijd om me te haasten.
-
babbel
- Donateur (5x)

- Berichten: 106
- Lid geworden op: za 26 apr, 2008 23:53
- Regio: NL - Provincie Limburg





