Schakelprobleem

1967-1984
vonk0130
Geregistreerd lid
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 16:06
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Schakelprobleem

Bericht door vonk0130 » zo 05 apr, 2026 23:23

Een kennis van mij heeft een Saab 99 uit 1969, een van de eerste lichting
Nu heeft hij het probleem dat de versnellingen “zoek” zijn, als hij hem in 1e versnelling zet, staat ‘ie in 3e, bij de 2e versnelling is dat z’n 4.
Zou dat een afstelling van de schakelstangen kunnen zijn?
Is fit een bekend euvel?
Even geen hobby Saab.
VW T-Roc cabrio, voor dagelijks gebruik
BMW R1250 GS om files te vermijden.

Gebruikersavatar
babbel
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 106
Lid geworden op: za 26 apr, 2008 23:53
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Schakelprobleem

Bericht door babbel » ma 06 apr, 2026 10:34

Hej Vonk.

Is een defecte koppeling tussen schakelpookstang en schakelas van de versnellingsbak.
Is wel op te lossen. Je hebt een PB.
Grt
Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
babbel
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 106
Lid geworden op: za 26 apr, 2008 23:53
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Schakelprobleem

Bericht door babbel » ma 06 apr, 2026 22:23

- speciaal gereedschap
- serviceinformatie trillingsdemper/koppeling
- onderdeelnummer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding