piepende wiel rechts

1967-1984
Plaats reactie
Marike Beerens
Geregistreerd lid

piepende wiel rechts

Bericht door Marike Beerens » zo 07 jan, 2007 20:33

Hoi,

Mijn wiel piept rechts als ik rem,ook als ik de hoek omdraai. ik geloof de remblokjes het zijn. is dit moeilijk voor iemand om zelf te vervangen?

Liefs,Marike

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 07 jan, 2007 21:05

Hallo,

Echt moeilijk is het niet. Het is wel handig om een werkplaatshandboek, een haynes bijvoorbeeld, er bij te hebben.

Succes er mee!

Otto

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 07 jan, 2007 21:20

Maar als in de bocht je rem aanloopt, is vervangen van de blokken dan wel de juiste remedie tegen dit probleem? Ik dacht dat een remklauw iets aanliep en met nieuwe blokjes erop zal die klauw dat nog steeds doen...

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 07 jan, 2007 21:22

Dat kan, de remklauw kan ook vastzitten. Dus dat hij niet gangbaar is.

Otto

Marike Beerens
Geregistreerd lid

Bericht door Marike Beerens » zo 07 jan, 2007 21:26

bedankt voor de reacties, wat kan ik hier aan doen?

Marike

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 07 jan, 2007 21:33

Ik zou de auto opkrikken en dan aan het wiel draaien. Draait het wiel erg zwaar, dan zitten je remmen "vast". Zo niet dan haal je het wiel er af en kijk je tussen de klauw en de schijf naar de dikte van de remblokken. Ik heb er een foto van maar die kan ik even niet uploaden...

Zijn ze versleten dan moet je ze vervangen...
Zitten de remmen vast, dan moet je de remklauw gangbaar maken. Of de remblokken "los" maken in de zadels.

Succes!

Otto

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » ma 08 jan, 2007 10:36

Als je een stuk gereden hebt dan moet je aan het wiel voelen. Als het piepende wiel duidelijk warmer is als de andere dan zit de remklauw vast.

Schoonmaken van de remklauw wil wel eens helpen. Dit doe je door de remblokjes te demonteren en de klauw schoon te spuiten met een spuitbus remmenreiniger. Hierna de blokjes met een beetje kopervet op de zijkanten weer monteren.

Als het hiermee niet is opgelost dan heb je waarschijnlijk een gecorrodeerde remzuiger. De binnenste zuiger is hiervoor gevoelig. De beste oplossing is dan een gereviseerde remzadel te monteren. Deze zijn te verkrijgen bij Elferink.

Marike Beerens
Geregistreerd lid

Bericht door Marike Beerens » ma 22 jan, 2007 19:03

En nu heb ik de ontluchtingsmoer te vast gedraaid;en dus versleten; waardoor er nu remvloeistof uit lekt...

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » ma 22 jan, 2007 20:17

OEPS :!: :!: :!: Is de schroefdraad in de klauw beschadigd?

Marike Beerens
Geregistreerd lid

Bericht door Marike Beerens » ma 22 jan, 2007 21:22

Ik denk het niet;maar de remklauw lekte hiervoor ook al een beetje en of dat allemaal van deze ontluchtingsmoer kwam weet ik nu niet.

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » ma 22 jan, 2007 21:35

Is het een gereviseerde remklauw?
Waar het lekt kun je achterkomen door één op de rem staan en de ander kijken.
Is het niet de leiding in de remklauw die lekt?
Zo nee, dan moet waarschijnlijk een nieuwe afdichtingsrubberenring in de cilinder van de remklauw.

Plaats reactie