piepende wiel rechts
-
Marike Beerens
- Geregistreerd lid
piepende wiel rechts
Hoi,
Mijn wiel piept rechts als ik rem,ook als ik de hoek omdraai. ik geloof de remblokjes het zijn. is dit moeilijk voor iemand om zelf te vervangen?
Liefs,Marike
Mijn wiel piept rechts als ik rem,ook als ik de hoek omdraai. ik geloof de remblokjes het zijn. is dit moeilijk voor iemand om zelf te vervangen?
Liefs,Marike
-
Otto
- Donateur

-
brinky
- Donateur

-
Otto
- Donateur

Ik zou de auto opkrikken en dan aan het wiel draaien. Draait het wiel erg zwaar, dan zitten je remmen "vast". Zo niet dan haal je het wiel er af en kijk je tussen de klauw en de schijf naar de dikte van de remblokken. Ik heb er een foto van maar die kan ik even niet uploaden...
Zijn ze versleten dan moet je ze vervangen...
Zitten de remmen vast, dan moet je de remklauw gangbaar maken. Of de remblokken "los" maken in de zadels.
Succes!
Otto
Zijn ze versleten dan moet je ze vervangen...
Zitten de remmen vast, dan moet je de remklauw gangbaar maken. Of de remblokken "los" maken in de zadels.
Succes!
Otto
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Als je een stuk gereden hebt dan moet je aan het wiel voelen. Als het piepende wiel duidelijk warmer is als de andere dan zit de remklauw vast.
Schoonmaken van de remklauw wil wel eens helpen. Dit doe je door de remblokjes te demonteren en de klauw schoon te spuiten met een spuitbus remmenreiniger. Hierna de blokjes met een beetje kopervet op de zijkanten weer monteren.
Als het hiermee niet is opgelost dan heb je waarschijnlijk een gecorrodeerde remzuiger. De binnenste zuiger is hiervoor gevoelig. De beste oplossing is dan een gereviseerde remzadel te monteren. Deze zijn te verkrijgen bij Elferink.
Schoonmaken van de remklauw wil wel eens helpen. Dit doe je door de remblokjes te demonteren en de klauw schoon te spuiten met een spuitbus remmenreiniger. Hierna de blokjes met een beetje kopervet op de zijkanten weer monteren.
Als het hiermee niet is opgelost dan heb je waarschijnlijk een gecorrodeerde remzuiger. De binnenste zuiger is hiervoor gevoelig. De beste oplossing is dan een gereviseerde remzadel te monteren. Deze zijn te verkrijgen bij Elferink.
-
Marike Beerens
- Geregistreerd lid
-
Marike Beerens
- Geregistreerd lid
-
Emile
- Geregistreerd lid