Eindelijk mn eigen Saab..

1967-1984
Tool
Geregistreerd lid

Eindelijk mn eigen Saab..

Bericht door Tool » ma 05 feb, 2007 23:36

Eindelijk is het zover.. Mn eigen Saab voor de deur :D :D

Het is een zwarte 99 GL 2-drs uit '84 met een km-stand van net geen 140.000km.
Ik heb hm gevonden in de categorie Gespot NL en stond te koop in Amsterdam, bij het alom bekende "oude vrouwtje" :wink:

Hier zijn een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals te zien valt ziet de lak dr niet zo fris uit, maar dat is niet het enige wat eraan moet gebeuren.. Ook schors ik hm een tijdje om alle werkzaam heden uit te voeren..

Hier is alvast een lijstje met dingen die ik er nog aan ga doen:
- De hele auto polijsten en in de was zetten.
- Alle lampen rondom dr af en schoonmaken, want er zit voor 380 jaar aan alg en zooi in..
- Het hele interieur gaat eruit, want er zit een doorgezakte bestuurdersstoel in en de deurpanelen zijn redelijk gaar (maar wel een goed hemeltje :wink:)
- Checken of het roest op de deuren alleen maar aan de oppervlakte zit en zo ja ff bijwerken.. En als het doorgerot is, dan laat ik het lekker zitten en hang ik er wel n x een paar andere in.
- Ik heb ook een slecht bijgewerkte wielkast rand, ook ff checken dus..
- Als het hele interieur er toch uit is dan controleer ik meteen of er onder het tapijt roest zit en of alle bedrading die eronder loopt nog goed is.
- Alle holtes etc met tectyl behandelen.
- Het contactslot vervangen (er zitten nu 2 schakelaars in).
- De middenconsole opfrissen, deze is niet origineel volgens mij.. (foto iemand??)
- Een ander (wel dezelfde kleur) interieur erin zetten.
- Een houten Nardi stuur monteren.
- Een setje Inca's monteren.
- Een andere uitlaat monteren (mogelijk RVS)
- Het remsysteem nakijken.
- De motor ff een goeie beurt geven, dus filters, olie (ook meteen Honda MTF) kleppen stellen etc..
- En dan zien we wel weer verder.. Verder nog ideeën iemand??

Dus tegen de tijd dat dit allemaal gedaan is (+/- 3 maanden), hoop ik ook mn rijbewijs binnen te hebben :lol: :lol:

En ik moet zeggen dat na een beetje polijsten de lak er al een stuk frisser uitziet:
Afbeelding

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 05 feb, 2007 23:47

Zo die glanst weer een flink stukje meer na polijsten :shock:

Gaat helemaal goed komen met deze auto. Nu gauw dat rijbewijs halen en lekker touren :O:

bergra
Geregistreerd lid

Bericht door bergra » ma 05 feb, 2007 23:48

Hoi Tool,

Gefeliciteerd met je eigen saab.

Rudolf

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 05 feb, 2007 23:51

Ziet er goed uit Tim!
Lekker mee naar Driebergen knallen zometeen 8) Zijn er na mijn vertrek nog wel wat Saabjes, of is het bedroevend?

Ideetje, witte knipperlichten erop gooien, ziet er meteen sjiek uit en staat stoer op deze kleur icm de lichtmetalen velgen.

Keep up the good work!

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 05 feb, 2007 23:51

Gefeliciteerd hoor! Heb zelf ook een enorm zwak voor dit model en eigenlijk voor iedere 99... 8)
Em es ff grondig aanpakken kan geen kwaad, net zoals het zoeken van een mooi c900 interieurtje??? Ombouwen kan heel simpel en het staat super!
Middenconsole is wel origineel, maar er bestaan veel mooiere varianten ben ik achter (thnx to Jelger :bluethumb: )
Ff zoeken naar kreukvrije bumpertjes past vast ook nog wel op je lijstje. :wink:
Veel plezier ermee!

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 feb, 2007 0:01

taaffert schreef:Ziet er goed uit Tim!
Lekker mee naar Driebergen knallen zometeen 8) Zijn er na mijn vertrek nog wel wat Saabjes, of is het bedroevend?

Ideetje, witte knipperlichten erop gooien, ziet er meteen sjiek uit en staat stoer op deze kleur icm de lichtmetalen velgen.

Keep up the good work!
Hehe naja het is bedroevend met de Saabjes :cry:, dus daar ga ik maar ns verandering in brengen :lol:
Maar dingen als witte knipperlichten weet ik nog niet.. ik denk dat ik het origineel mooier vind..
dasdaas schreef:Em es ff grondig aanpakken kan geen kwaad, net zoals het zoeken van een mooi c900 interieurtje??? Ombouwen kan heel simpel en het staat super!
Middenconsole is wel origineel, maar er bestaan veel mooiere varianten ben ik achter (thnx to Jelger :bluethumb: )
Ff zoeken naar kreukvrije bumpertjes past vast ook nog wel op je lijstje. :wink:
Ik kan voor een redelijke prijs van Style&co een goed 99 interieur overnemen, dus ik denk dat ik doe, want het moet natuurlijk wel allemaal op studentenbudget :wink: Maar dat van die bumpers is wel een goed id jah..

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 06 feb, 2007 0:06

Leuke 99 en ook een leuk projectje! Je houdt ons wel op de hoogte van de vorderingen, he?

Overigens, is die 900 turbo van een familielid?
Afbeelding

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 feb, 2007 0:15

Jah dat is de 900 T16SE '84 van mn vader..
Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 06 feb, 2007 0:16

Bliksem, de smaak zit in de familie!

Auto's èn muziek... ;)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 06 feb, 2007 0:16

Zo die ziet er nog ultra-strak uit zeg :wow:

Zal ook wel een liefhebber zijn. Koesteren dat ding en nooit meer weg doen.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 feb, 2007 0:18

Hehe jah, ik heb het Saab-Virus overgenomen van mn vader 8)
En idd de 900 is echt nog in superstaat :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Eindelijk mn eigen Saab..

Bericht door De900C-GAS » di 06 feb, 2007 0:20

Tool schreef:Eindelijk is het zover.. Mn eigen Saab voor de deur :D :D

Het is een zwarte 99 GL 2-drs uit '84 met een km-stand van net geen 140.000km.
Ik heb hm gevonden in de categorie Gespot NL en stond te koop in Amsterdam, bij het alom bekende "oude vrouwtje" :wink:
Hoi.

Dat wordt vast wel heel erg veel fijne en :O: kilometers maken met die SAAB 99!!
Gefelicteerd met de aankoop!! beerchug:

Groeten.:D

De900C-GAS

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 06 feb, 2007 0:23

Maar dingen als witte knipperlichten weet ik nog niet
ik weet het wel ..

rock ! 8)
Afbeelding

geert S
Geregistreerd lid

Bericht door geert S » di 06 feb, 2007 16:44

Van harte!

Mooie wagen (beiden), mbt. tot het interieur, ook ik had een doorgezakte bestuurdersstoel in mn 99. Stoelmat reparatiesetje besteld bij Elferink, stoel er uit, alles demonteren, nieuw matje erin, best gemakkelijk gebleken, ook meteen stoelverwarmingsmat gerepareerd. Zit als een prins!!
Remmen, inderdaad een goed idee. bij mij zaten na het staan aardig wat cylinders vast, alle klauwen eraf, schoonmaken, remmenvet erop, in elkaar zetten en nieuwe vloeistof in het systeem. Volgens mij maakt alleen de vloeistof al heeeel veel verschil.
Allebei leuke klussen!!!

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 feb, 2007 17:56

Jah als het alleen een stoel was, had dat gekunt.. Maar ook mn deurpanenel zijn krom getrokken door vocht, dus ik gooi gewoon de hele handel over. En dan heb ik eventueel een reserve stoel + achterbank, mocht ik het ooit nodig hebben.
En de remvloeistof maakt idd veel uit, omdat de vloeistof hygroscopisch is zal het kookpunt van de vloeistof drastisch dalen naar mate er meer vocht inzit.. vandaar dat de norm op 2% ligt. Dus dit ga ik idd ook verversen.. Maar het nakijken van de zuigers en stofhoesjes etc zal ik ook goed doen.

Plaats reactie