houtinleg dashboard 99 vernieuwen

1967-1984
Plaats reactie
baszwolle
Geregistreerd lid

houtinleg dashboard 99 vernieuwen

Bericht door baszwolle » za 17 feb, 2007 10:56

daar ben ik alweer,

heeft iemand al eens dat houtinleg van een 99 vervangen, die plakdingen bedoel ik die krimpen in de loop der jaren.

is er een alternatief voor, fineer of zoiets of schrijf je dat nu met een V, jullie weten wat ik bedoel. vind het zo slordig staan dat er aan alle kanten het zwarte kunststof tevoorschijn komt.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 17 feb, 2007 11:27

iemand op het forum hier heeft dat al es gedaan... zag er erg goed uit !
je moet maar es goed zoeken hier dan vind je het wel denk ik

Thom
Donateur
Donateur

99

Bericht door Thom » za 17 feb, 2007 11:39

Ik heb het 2 x gedaan. Je kunt bij een houthandel fineer kopen, dat op maat snijden en lakken. Is wel heel veel werk, om het echt netjes te krijgen. Maar dan heb je ook wat.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 17 feb, 2007 13:26

Ik ben er ooit aan begonnen met plakfolie van de bouwmarkt. Was een mooi printje dat redelijk in de buurt van het orgineel komt. Maar ik ben halverwege gestopt omdat ik niet van de "net niet" look hou. Ik ben zo gewend aan de orginele print dat ik elke andere niet mooi vind.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » za 17 feb, 2007 13:52

Goeie sloop 90 zoeken (bijvoorbeeld van een forummer) en gewoon het hele stuk dash overzetten. Ziet er bij mij perfect uit. Kijk uit dat je het metalen pennetje aan de achterkant van het logo niet afbreekt.

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » za 17 feb, 2007 13:55

Je kan ook de strips uit een 99 van voor ongeveer '81 halen. Deze blijven om een of andere reden wel mooi.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 17 feb, 2007 15:29

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 17 feb, 2007 19:27

oke...nu heb ik net een 82er....sh*t...en een bouwjaar te jong.

zal er eens over denken...een 90 opzoeken.

bedankt

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » za 17 feb, 2007 20:02

Maar.......... viert wel zijn 25e verjaardag dit jaar beerchug:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 17 feb, 2007 23:13

baszwolle schreef:oke...nu heb ik net een 82er....sh*t...en een bouwjaar te jong.

zal er eens over denken...een 90 opzoeken.

bedankt
Wel, in de bouwmarkt hier vlakbij, ligt een plakfolie die er exact hetzelfde uitziet.
Als je wilt, zal ik een kijken wat voor merk dat is en kan je het vooralsnog zoeken.

Het klopt wel dat de oudere 99's beter bewaarde strips hebben, want in mijn CC uit '74 is deze nog in zeer goede staat.
Ik heb wel eens een 99 gezien waarbij ze de strip gewoon zwart hadden gemaakt :roll: .

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 17 feb, 2007 23:33

als je een keer in de gelegenheid bent te kijken, altijd goed..bedankt

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » zo 18 feb, 2007 16:43

S@@bman schreef:Wel, in de bouwmarkt hier vlakbij, ligt een plakfolie die er exact hetzelfde uitziet.
Als je wilt, zal ik een kijken wat voor merk dat is en kan je het vooralsnog zoeken.
Dat is een heel goed id, want ik zou dit ook graag willen weten :wink:

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » vr 23 feb, 2007 0:36

Ik ben bezig met de plakstrips te vervangen voor fineer. Via een kennis heb ik een stuk palisanderfineer gekregen. De plakstrip lijkt hier het meest op namelijk. Het is een heel werk ja. Het lakken zie ik wel een beetje tegenop, maar ok, als het maar mooi wordt.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: houtinleg dashboard 99 vernieuwen

Bericht door SpeekTuning » vr 23 feb, 2007 14:41

baszwolle schreef:daar ben ik alweer,

heeft iemand al eens dat houtinleg van een 99 vervangen, die plakdingen bedoel ik die krimpen in de loop der jaren.

is er een alternatief voor, fineer of zoiets of schrijf je dat nu met een V, jullie weten wat ik bedoel. vind het zo slordig staan dat er aan alle kanten het zwarte kunststof tevoorschijn komt.
vervangen tegen carbon-look plakfolie? :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 01 mar, 2007 17:57

sander,

carbonlook...space-age..mwah...of dat wel staat in een klassiek ogende 99...kweet nie

Plaats reactie