Hallo,
Momenteel rij ik een Saab 9000 2.0LPT CSE. Heerlijke wagen met alles erop en eraan. Vroeger ook twee 900's gehad. Kortom, ik ben een echte Saab rijder.
Welnu, toen ik een jonge tiener was, had een overbuurman van ons een Saab 99. Ik heb jarenlang uit het raam gestaard en deze auto bewonderd.
Nu wil eindelijk ook eens zo'n 99 gaan kopen, alleen om te kijken hoe hij rijdt en hoe het voelt om hem te rijden.
Maar waar moet ik op letten als ik eentje wil gaan aanschaffen?
Input over rijervaring en kooptips meer dan welkom!
Groet, Benoit
Wil 99 kopen. Waar moet ik op letten?
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
goeie keuze
Een 99 hoort (nog steeds) behoorlijk strak te rijden en schakelen, zoniet is er echt wat mis! Eraan sleutelen en onderhouden is goed zelf te doen, uitgaande van een goede carrosserie. Let dus vooral op roest in ieder geval op de APK gevoelige plekken. Let ook op of het een 4- of 5 versnellingsbak is, of automaat.
Een gewone en goed afgestelde cab. versie kan nog behoorlijk meekomen in het dagelijks verkeer.
Met een 99T blaas je nog steeds veel van de moderne en soms zelfs nog getunde auto's van de weg
De 99 EMS is op de 1 of andere manier altijd wat zeldzamer om te vinden maar zit er qua prestaties ergens tussenin.
Kies gewoon het model van je dromen en begin met zoeken en sparen, dikke kans dat je em binnen het jaar voorbij ziet komen
Een gewone en goed afgestelde cab. versie kan nog behoorlijk meekomen in het dagelijks verkeer.
Met een 99T blaas je nog steeds veel van de moderne en soms zelfs nog getunde auto's van de weg
Kies gewoon het model van je dromen en begin met zoeken en sparen, dikke kans dat je em binnen het jaar voorbij ziet komen
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Wil 99 kopen. Waar moet ik op letten?
Hee, ik heb exact hetzelfde gehad vroeger!benoize schreef:
Welnu, toen ik een jonge tiener was, had een overbuurman van ons een Saab 99. Ik heb jarenlang uit het raam gestaard en deze auto bewonderd.
Als kind vond ik het zo'n rare wagen (stond ook bij de buren regelmatig) omdat ik hem tegelijk mooi en lelijk vond.
Dat moet verwarrend geweest zijn toen
Uiteindelijk ben ik ook overstag gegaan toen ik ouder werd en een 99 aangeschaft (die nog steeds wacht op een restauratie).
Inmiddels heb ik er zelfs twee
-
Bart M
- Geregistreerd lid