piefje en stekkertje

1967-1984
Plaats reactie
utan
Geregistreerd lid

piefje en stekkertje

Bericht door utan » do 29 mar, 2007 16:43

Zojuist even schoon luchtfiltertje in m'n 99 gezet, dondert een van de schroefjes uiteraard onder het filterhuis. Klusje dat zonder problemen te doen zou moeten zijn levert toch weer vieze handen op. :)

Nou ja, terwijl ik daar onder dat filterhuis zit te graaien kom ik 2 dingen tegen:

Afbeelding

Raadplaatje, iemand een idee wat het is?

Vervolgens:

Afbeelding

Een stekkertje! Auto loopt uitstekend, alles doet het. Heb de neiging de fabriek te bellen dat productie goedkoper had gekund maar het zal weer ergens voor dienen.

De afwezigheid van een technische knobbel blijkt hier maar weer eens. Iemand een idee? Draad van stekkertje komt uit een "driesprong" welke langs de verdelerkap loopt.

Ben benieuwd!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 29 mar, 2007 17:25

oplossing 1:

dat pennetje zit in het gat van de CO afsteller normaal, tussen het verdeelblok en het grote rubberen aanzuigbuis op je injectiegedeelte.(op de tweede foto onder de bewuste stekker zit een gaatje waar dat pennetje in kan)

oplossing 2:

ff denken
alle warmloopdelen van je injectiesysteem voorzien van een stekker?
op thermostaathuis/op smoorklephuis/warmloop by-passklep/gasklepstandschakelaar.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 29 mar, 2007 20:11

Ik denk dat de stekker op het luchtfilterhuis hoort. Tot MY77 zat daar een luchtstroomsensor die de benzinepomp uitschakeld als de motor uitgaat (bij bv een ongeluk). Je zou aan de zijkant van het luchtfilterhuis kunnen voelen of de contrastekker er zit.

Test: als je de auto op contact zet moet de pomp gelijk gaan draaien. Met de stekker erop gaat de pomp pas draaien als er lucht stroomt = de motor loopt of gestart wordt.

Plaats reactie