saab 99
-
smid
- Geregistreerd lid
saab 99
ik heb een saab 99 gekocht welke is gebouwd in 1969 maar in 1970 op de weg is gekomen ,naar ik vernomen heb is het in 1969 een demoauto geweest.In 1994 vanuit zweden naar nederland gehaald.
Er zit een B20 motor in met gasinstallatie.
De motor had een zeer slechte koppakking maar dat heb ik nu verholpen en loopt weer als een zonnetje.
Er zit langs de stuurkolom een schakelaar,is deze soms voor een ander schakelsysteem.
groeten Nando
Er zit een B20 motor in met gasinstallatie.
De motor had een zeer slechte koppakking maar dat heb ik nu verholpen en loopt weer als een zonnetje.
Er zit langs de stuurkolom een schakelaar,is deze soms voor een ander schakelsysteem.
groeten Nando
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: saab 99
Plaats je ook wat foto's?smid schreef:bedankt voor de inlichting omtrent de vrijloop.
weet u nog iemand die nog van die chromen spatboardranden heeft en tevens 2 achter spatlappen.
groeten Nando
Anders kan je niets bewijzen, he
Ik denk dat ik nog twee achter spatlappen heb ik liggen.
Ik zal eens kijken.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Goed bezig! Weer een vroege 99 die onderhanden genomen wordt
.
Wat betreft de chromen strips, ik heb ze gekocht op een beurs in Rosmalen nav contact met de standhouder in het MECC te Maastricht.
Er is al meer over geschreven op het forum (zoekfunctie) en Bart M kan je vast verder helpen.
Cornell
Ps Ook ik het een B20 op gas, ben reuze benieuwd hoe de motorsteun bij de dynamo eruitziet, die was bij mijn auto beyond repair en da's ten koste gegaan van de pasvorm bij het toch repareren
Wat betreft de chromen strips, ik heb ze gekocht op een beurs in Rosmalen nav contact met de standhouder in het MECC te Maastricht.
Er is al meer over geschreven op het forum (zoekfunctie) en Bart M kan je vast verder helpen.
Cornell
Ps Ook ik het een B20 op gas, ben reuze benieuwd hoe de motorsteun bij de dynamo eruitziet, die was bij mijn auto beyond repair en da's ten koste gegaan van de pasvorm bij het toch repareren
-
panhead
- Geregistreerd lid
Darex - Import & Export
Kasteel Liebeekstraat 45
6222 BA Maastricht - Nederland
E-mail: addy@darex.nl
Tel. +31 (0)43-362 92 76
Fax. +31 (043-362 92 76
Mob. +31 (0)6-16 50 59 35
Homepage: www.darex.nl
Kasteel Liebeekstraat 45
6222 BA Maastricht - Nederland
E-mail: addy@darex.nl
Tel. +31 (0)43-362 92 76
Fax. +31 (043-362 92 76
Mob. +31 (0)6-16 50 59 35
Homepage: www.darex.nl
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Bart M
- Geregistreerd lid
-
smid
- Geregistreerd lid
saab 99
de saab komt inderdaad uit de buurt van groningen .
de chromen strips ga ik achteraan bedankt voor de tip.
de motorsteun bij de dynamo was een apart gevormd exemplaar maar past heel goed en is eenvoudig te monteren.
ik heb de versnellingsbakolie afgetapt middels de aftapplug aan het eind van het blok ,een vierkante inbus,en er kwam een half kopje olie uit ,is dit niet te weinig,zo ja hoe is die de rest kwijt geworden?
wie nog 2 achterspatlappen heeft ,mail me even om af te spreken hoe ik ze kan krijgen.
ik heb heel veel onderdelen bij de aankoop gekregen,vele dynamo's,rubbers en slangen voor het koelsysteem,grote acterlichten e.d.
wie iets zoekt ,laat het weten.
gr. nando
de chromen strips ga ik achteraan bedankt voor de tip.
de motorsteun bij de dynamo was een apart gevormd exemplaar maar past heel goed en is eenvoudig te monteren.
ik heb de versnellingsbakolie afgetapt middels de aftapplug aan het eind van het blok ,een vierkante inbus,en er kwam een half kopje olie uit ,is dit niet te weinig,zo ja hoe is die de rest kwijt geworden?
wie nog 2 achterspatlappen heeft ,mail me even om af te spreken hoe ik ze kan krijgen.
ik heb heel veel onderdelen bij de aankoop gekregen,vele dynamo's,rubbers en slangen voor het koelsysteem,grote acterlichten e.d.
wie iets zoekt ,laat het weten.
gr. nando
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: saab 99
Rechtsboven in het scherm staat een knopje: profiel. Daar kan je een "avatar" toevoegen.smid schreef:hallo Timo
ik heb je een PB'tje gezonden maar hoe krijg je het voor elkaar om zo'n foto bij je naam te plaatsen.
groeten Nando