Kabel motorkapontgrendeling

1967-1984
Plaats reactie
frans bouwer
Geregistreerd lid

Kabel motorkapontgrendeling

Bericht door frans bouwer » vr 11 mei, 2007 14:17

Beste Forummers,

Hoe kan ik de kabel die zorgt voor de ontgrendeling van de motorkap onder spanning krijgen? De kabel korter maken lijkt mij geen goed plan, omdat de originele kabel is voorzien van haakjes aan de beide uiteinden.

De werkplaatshandboeken zijn niet zo duidelijk (en misschien heb ik ook wel niet zo goed gezocht). Voor zover ik kan nagaan is er nergens een punt waar een veertje aan is te bevestigen.

Wie heeft de tip?

Frans

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 11 mei, 2007 14:31

De buitenkabel zit toch aan twee 'doorvoerhaken' gemonteerd, als ik mij niet vergis? :roll:
Deze twee of eentje verbuigen, zodanig dat het gedeelte dat je nog kunt zien van de binnenkabel langer wordt. :wink:
Veel succes.

Thom
Donateur
Donateur

99

Bericht door Thom » vr 11 mei, 2007 14:35

je kunt de kabel stellen. Volg hem even naar het voorframe, daar zit een klemmetje dat je dmv een schroef kunt stellen.

Paul99
Geregistreerd lid

Re: 99

Bericht door Paul99 » vr 11 mei, 2007 14:42

Thom schreef:je kunt de kabel stellen. Volg hem even naar het voorframe, daar zit een klemmetje dat je dmv een schroef kunt stellen.
idd. Het klemmetje zit vanaf de bovenkant met 2 schroefjes vast.

Schoefjes los -> buitenkabel boven het spatbord naar buiten trekken -> schroeven vast. Je zult waarschijnlijk een paar keer moeten proberen voordat je de juiste voorspanning op de kabel hebt gevonden.

frans bouwer
Geregistreerd lid

kabel

Bericht door frans bouwer » vr 11 mei, 2007 21:05

hartelijk dank. ik ken de klemmetjes, maar had nog niet bedacht dat jullie aanpak daarop moet worden losgelaten! ga het morgen proberen.

frans bouwer
Geregistreerd lid

motorkap

Bericht door frans bouwer » zo 13 mei, 2007 20:03

ook dit agendapunt is afgehandeld. de kap floept van het slot, zodra ik de de handle aantrek. vervolgens meteen de grille gemonteerd.

Plaats reactie