"Dode meters"
-
frans bouwer
- Geregistreerd lid
"Dode meters"
Mijn 99 heeft een niet bewegende tempteratuurmeter. Aangezien de auto sinds 1991 heeft stilgestaan misschien niet zo raar, maar waar moet ik naar zoeken om de de temperatuurmeter echt te laten functioneren? Of is het voorstelbaar dat ook na een poosje stationair draaien de temperatuur meter geen krimp geeft?
Heeft de sensor in de zijkant van de radiateur behalve met de ventilator ook een verbinding met de temperatuurmeter in het dasboard?
En ook de benzinemeter blijft onbeweeglijk laag staan terwijl er tien liter in de tank zit nu.
Waar moet ik mijn speurtocht beginnen?
Frans
Heeft de sensor in de zijkant van de radiateur behalve met de ventilator ook een verbinding met de temperatuurmeter in het dasboard?
En ook de benzinemeter blijft onbeweeglijk laag staan terwijl er tien liter in de tank zit nu.
Waar moet ik mijn speurtocht beginnen?
Frans
-
jelger
- Geregistreerd lid
de dompel van de benzinemeter wil wel eens wat moeizaam bewegen na verloop van tijd. 10 liter is niet zo gek veel. de dompel zou dan maar minimaal omhoog moeten komen.
de temperatuurmeter in het dashboard zit volgens mij aangesloten op het koppelstuk bij de themostaat [de bocht het motorblok in, vanaf de radiator]. zit dat wel correct?
de temperatuurmeter in het dashboard zit volgens mij aangesloten op het koppelstuk bij de themostaat [de bocht het motorblok in, vanaf de radiator]. zit dat wel correct?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Is het een H-motor.
Dan zit de sensor voor de watertemperatuur zeg maar tussen de zwarte plastik kap, waaronder de koppeling en het vliegwiel
zit en het 'thermostaathuis'.
Bij een SAAB 900 Classic zit daar een geel/witte draad aan en ik denk bij een SAAB 99 ook.
Misschien dat het contact geöxydeerd is tijdens het stilstaan.
Veel succes hiermee.
Dan zit de sensor voor de watertemperatuur zeg maar tussen de zwarte plastik kap, waaronder de koppeling en het vliegwiel
zit en het 'thermostaathuis'.
Bij een SAAB 900 Classic zit daar een geel/witte draad aan en ik denk bij een SAAB 99 ook.
Misschien dat het contact geöxydeerd is tijdens het stilstaan.
Veel succes hiermee.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
frans bouwer
- Geregistreerd lid
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Lijkt dus op een probleem in je benzinemeter/Flotter, want de rest doet het nooit als er geen benzine in zit.DaVinz schreef:heb het zelfde probleem, al hoe wel.. alle metertjes doen het niet, ook de km teller niet ... en mijn benzine meter staat op vol, terwijl er volgens mij niks in zit. Draden na kijken?
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
whahah das niet helemaal waar natuurlijk, als je gesleept wordt moet de km teller het doen en de dag teller ook neem ik aanjonatas 900s schreef:Lijkt dus op een probleem in je benzinemeter/Flotter, want de rest doet het nooit als er geen benzine in zit.DaVinz schreef:heb het zelfde probleem, al hoe wel.. alle metertjes doen het niet, ook de km teller niet ... en mijn benzine meter staat op vol, terwijl er volgens mij niks in zit. Draden na kijken?
-
smid
- Geregistreerd lid
meterfunktioneren
vaak is het zo wanneer alle meters niet of bijna niet functioneren dat veelal de meterstabilisator bij de wat oudere auto's stuk is
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: meterfunktioneren
De wat...?smid schreef:vaak is het zo wanneer alle meters niet of bijna niet functioneren dat veelal de meterstabilisator bij de wat oudere auto's stuk is
Leg us uit
-
smid
- Geregistreerd lid
dode meters
In b.v een daf 55 en 66 zit achter het meterdashboard een soort ralais een heel klein ding dat er voor zorgt dat de meters niet blijven schommelen en als deze stuk is geven de meters niets meer aan.
Misschien is dit bij de saab ook wel,bij mijn 99 ben ik nog niet aan het instrumentarium toe , de motor heb ik klaar en loopt geweldig , nu ben ik met de spatborden en de motorkap en front bezig,zie foto's smid
Weet iemand een goedkoop adres voor rode lak ?
groeten Nando
Misschien is dit bij de saab ook wel,bij mijn 99 ben ik nog niet aan het instrumentarium toe , de motor heb ik klaar en loopt geweldig , nu ben ik met de spatborden en de motorkap en front bezig,zie foto's smid
Weet iemand een goedkoop adres voor rode lak ?
groeten Nando
-
frans bouwer
- Geregistreerd lid
zeker de zekeringen!
Paul 99 schreef
moi,
frans
heb de zekeringen vervangen. ruitenwissers, benzinemeter, temperatuurmeter doen het nu. stadslichten deden het al, de knippers echter nog niet. ik zoek verder.Maar aangezien de benzinemeter het ook niet doet: zekeringen al gecontroleerd en schoongemaakt/vervangen?]
moi,
frans
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: dode meters
smid schreef:In b.v een daf 55 en 66 zit achter het meterdashboard een soort ralais een heel klein ding dat er voor zorgt dat de meters niet blijven schommelen en als deze stuk is geven de meters niets meer aan.
Misschien is dit bij de saab ook wel,.........
Nope. De sensoren zijn direct op de meters aangesloten.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Re: zeker de zekeringen!
misschien ook maar gewoon alle zekeringen vervangen... kan geen kwaad...frans bouwer schreef:Paul 99 schreef
heb de zekeringen vervangen. ruitenwissers, benzinemeter, temperatuurmeter doen het nu. stadslichten deden het al, de knippers echter nog niet. ik zoek verder.Maar aangezien de benzinemeter het ook niet doet: zekeringen al gecontroleerd en schoongemaakt/vervangen?]
moi,
frans
-
Testa-Rossa
- Geregistreerd lid