voorruit polijsten?
-
Roel
- Geregistreerd lid
voorruit polijsten?
Mijn voorruit zit vol met hele kleine spikkeltjes, welke bij tegenlicht erg storend zijn, het lijkt net of er stof op de ruit zit. Is dit te verwijderen met commandant oid?? Iemand ervaring mee? Ben benieuwd.
Roel
Roel
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
taaffert
- Geregistreerd lid
Je kunt het laten doen bij een carglass of iets dergelijks.
Bij mijn Saab 900 durfden ze het niet meer aan. Ik had redelijk wat butsjes in mijn ruit, geen barstjes. Door de gebolde vorm staat er continu spanning op en ze waren bang dat de ruit alsnog zou barsten.
Toen maar een nieuwe geregeld voor een kratje bier
Maar je kan er allicht langsgaan, de ruit van een 99 is iets anders dan van de 900.
Bij mijn Saab 900 durfden ze het niet meer aan. Ik had redelijk wat butsjes in mijn ruit, geen barstjes. Door de gebolde vorm staat er continu spanning op en ze waren bang dat de ruit alsnog zou barsten.
Toen maar een nieuwe geregeld voor een kratje bier
Maar je kan er allicht langsgaan, de ruit van een 99 is iets anders dan van de 900.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Sterker nog, je moet echt oppassen, je kunt er dit kunstje ook mee doen namelijk:baszwolle schreef:spanning op de voorruit?? nooit van gehoord.
dus als ik de voorruit eruit haal dan is ie weer plat???![]()
![]()
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q5GGfCLckiE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q5GGfCLckiE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Zingende zaag
-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
Black 9000
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Spanning op de voorruit is van toepassing op gelijmde ruiten. Dan worden de torsiekrachten van de carrosserie overgegeven aan de ruit. Onze oude raamrubberruiten hebben daar geen/veel minder last van omdat de het raamrubber geen/weinig krachten overdraagt.baszwolle schreef:spanning op de voorruit?? nooit van gehoord.
dus als ik de voorruit eruit haal dan is ie weer plat???![]()
![]()
Laat je daarom ook geen reparatie aan je ruit aansmeren. Een pitje in de ruit is niet erg bij onze oude ruitjes. Misschien wel hinderlijk of slecht voor je ruitenwissers. De pitjes in mijn ruit gaan al 30.000km mee (en ze zijn nog steeds in topconditie