voorruit polijsten?

1967-1984
Plaats reactie
Roel
Geregistreerd lid

voorruit polijsten?

Bericht door Roel » wo 30 mei, 2007 9:36

Mijn voorruit zit vol met hele kleine spikkeltjes, welke bij tegenlicht erg storend zijn, het lijkt net of er stof op de ruit zit. Is dit te verwijderen met commandant oid?? Iemand ervaring mee? Ben benieuwd.

Roel

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 30 mei, 2007 9:38

NIET met commadant aub doen.ik heb dat eens geprobeerd om een kenteken bij te werken in een ruit, je weet wel, gegraveerde nummers, spijt van gehad toen.

nieuwe ruit kost 115,- euro, misschien is dat de beste optie.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 30 mei, 2007 9:53

met polijsten loop de je kans op het creeeren van een irritante optische vertekening, zou zelf een nieuwe ruit gaan halen

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 30 mei, 2007 10:25

Je kunt het laten doen bij een carglass of iets dergelijks.

Bij mijn Saab 900 durfden ze het niet meer aan. Ik had redelijk wat butsjes in mijn ruit, geen barstjes. Door de gebolde vorm staat er continu spanning op en ze waren bang dat de ruit alsnog zou barsten.

Toen maar een nieuwe geregeld voor een kratje bier :lol:

Maar je kan er allicht langsgaan, de ruit van een 99 is iets anders dan van de 900.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 30 mei, 2007 10:28

spanning op de voorruit?? nooit van gehoord.

dus als ik de voorruit eruit haal dan is ie weer plat??? :D :?: :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 30 mei, 2007 10:31

baszwolle schreef:spanning op de voorruit?? nooit van gehoord.

Sterker nog, je moet echt oppassen, je kunt er dit kunstje ook mee doen namelijk:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q5GGfCLckiE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q5GGfCLckiE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Zingende zaag :D

Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » wo 30 mei, 2007 18:45

Zo vroeg op de dag alweer met experimentele folk bezig Taaf? Blijf 's effe on topic

Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » wo 30 mei, 2007 18:53

Ik heb goede ervaringen met ruitenpolish van HG. Dat is speciaal voor het cleanen van glasoppervlakken. Voordat je die nieuwe ruit gaat halen kun je dat nog eens proberen. (Het resultaat is uiteraard afhankelijk van de aard en ernst van de vervuiling, maar ik vermoed dat het om hars gaat...)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 30 mei, 2007 18:56

baszwolle schreef:spanning op de voorruit?? nooit van gehoord.

Spanning op de voorruit is van toepassing op gelijmde ruiten. Dan worden de torsiekrachten van de carrosserie overgegeven aan de ruit. Onze oude raamrubberruiten hebben daar geen/veel minder last van omdat de het raamrubber geen/weinig krachten overdraagt.

Laat je daarom ook geen reparatie aan je ruit aansmeren. Een pitje in de ruit is niet erg bij onze oude ruitjes. Misschien wel hinderlijk of slecht voor je ruitenwissers. De pitjes in mijn ruit gaan al 30.000km mee (en ze zijn nog steeds in topconditie :lol: :wink: )

Plaats reactie