Dakrek opnieuw spuiten, welke verf?
-
mediajunkie
- Geregistreerd lid
Dakrek opnieuw spuiten, welke verf?
Saaberts,
ik heb recentelijk een tweedehands origineel dakrek voor mijn 99 op de kop weten te tikken. Het is matzwart, maar behoorlijk gebruikt. Ik wil hem dus op gaan schuren en over gaan spuiten. Het is een aluminium rek. Ik wil wel graag dat het tegen een stootje kan. Kom ik weg met een normale bus hema matzwart, of moet ik wat anders hebben?
dank!
ik heb recentelijk een tweedehands origineel dakrek voor mijn 99 op de kop weten te tikken. Het is matzwart, maar behoorlijk gebruikt. Ik wil hem dus op gaan schuren en over gaan spuiten. Het is een aluminium rek. Ik wil wel graag dat het tegen een stootje kan. Kom ik weg met een normale bus hema matzwart, of moet ik wat anders hebben?
dank!
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
mediajunkie
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Zandstralen is misschien wat heftig voor een alu rekje, glasparelen zou misschien beter aflopen.., maar is nog iets prijziger.
Goed fijn natschuren en evt alu-corrosie goed verwijderen, is arbeidsintensief maar geeft een goed resultaat voor een klein prijsje.
Al heeeeeeeeeel veel jaren zeer goede ervaringen met Hema lak, vnl kiwigroen en de blanke lak (al zo'n 30 jaar). De rallyzwarte lak haal ik juist weer bij de Brezan (Motip).
Matte lak is waarschijnlijk niet helemaal afsluitend.
Ik meen ook dat de dakrekken in alukleur uitgevoerd waren destijds (correct me if I'm wrong), ik heb ze tenminste nooit anders voorbij zien komen op plaatjes.
In dat geval geeft bijv wielzilver met blanke lak erover een mooi en langdurig resultaat en wil je qua kleur in de buurt bij vroeger zitten, Brezan heeft ook alu-zink.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, suc6 iig.
Cornell
Goed fijn natschuren en evt alu-corrosie goed verwijderen, is arbeidsintensief maar geeft een goed resultaat voor een klein prijsje.
Al heeeeeeeeeel veel jaren zeer goede ervaringen met Hema lak, vnl kiwigroen en de blanke lak (al zo'n 30 jaar). De rallyzwarte lak haal ik juist weer bij de Brezan (Motip).
Ik meen ook dat de dakrekken in alukleur uitgevoerd waren destijds (correct me if I'm wrong), ik heb ze tenminste nooit anders voorbij zien komen op plaatjes.
In dat geval geeft bijv wielzilver met blanke lak erover een mooi en langdurig resultaat en wil je qua kleur in de buurt bij vroeger zitten, Brezan heeft ook alu-zink.
Cornell
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Ik dacht effe op deze manier: Als het roest om kan zetten in een soort van grondlak, dan zou dat best ook wel eens kunnenS@@bman schreef:Ik dacht dat dat niet geschikt voor alumuinium, maar ik kan me vergissen.De900C-GAS schreef:Eh, waarom niet?S@@bman schreef:Op aluminium?
werken bij aluminiumoxyde.
Het zou dan in mijn ogen de goedkoopste oplossing kunnen zijn, omdat je dan en een grondverf en een lak in één product hebt.
Natuurlijk wel voor dat je het product koopt de informatie op het blik lezen of het inderdaad mogelijk is.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik heb het even uitgezocht: er bestaat inderdaad Hamerite voor niet-metalen.De900C-GAS schreef:Ik dacht effe op deze manier: Als het roest om kan zetten in een soort van grondlak, dan zou dat best ook wel eens kunnenS@@bman schreef:Ik dacht dat dat niet geschikt voor alumuinium, maar ik kan me vergissen.De900C-GAS schreef: Eh, waarom niet?
werken bij aluminiumoxyde.![]()
Het zou dan in mijn ogen de goedkoopste oplossing kunnen zijn, omdat je dan en een grondverf en een lak in één product hebt.
Natuurlijk wel voor dat je het product koopt de informatie op het blik lezen of het inderdaad mogelijk is.
Je moet dan blijkbaar eerst die Hamerite aanbrengen als grondlaag en vervolgens de Hamerite voor metaal gebruiken als eindlaag.
-
mediajunkie
- Geregistreerd lid
dat klopt, heb ze ook wel eens alukleurig gezien, maar aangezien ik een witte auto hebt lijkt zwart me wel mooier, wat jullie?sb153b schreef:Zandstralen is misschien wat heftig voor een alu rekje, glasparelen zou misschien beter aflopen.., maar is nog iets prijziger.
Cornell
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
mediajunkie
- Geregistreerd lid
-
Testa-Rossa
- Geregistreerd lid
Aluminium verchromen opzich is al goed prijzig, en met de huidige verchroomprijs en de afmetingen van een dakrek...
Als je poedercoaten al te duur vind lijkt het me geen optie, je zou evt. Knippenborg Galvano (Lichtenvoorde) even kunnen bellen, dit is bij mijn weten een van de (dan wel niet dé) goedkoopste van NL, en evt. goed te doen vanaf Enschede (als ze de N18 een keer afhebben
).
Anders is polijsten misschien nog een optie, op het dak heb je weinig last van steenslag ed., dus in principe hoef je alleen tegen zuurstof vervuiling te poetsen. Daarbij is polijsten natuurlijk goedkoop, en mocht het niet willen kan je het nog heel snel spuiten/lakken.
Als je poedercoaten al te duur vind lijkt het me geen optie, je zou evt. Knippenborg Galvano (Lichtenvoorde) even kunnen bellen, dit is bij mijn weten een van de (dan wel niet dé) goedkoopste van NL, en evt. goed te doen vanaf Enschede (als ze de N18 een keer afhebben
Anders is polijsten misschien nog een optie, op het dak heb je weinig last van steenslag ed., dus in principe hoef je alleen tegen zuurstof vervuiling te poetsen. Daarbij is polijsten natuurlijk goedkoop, en mocht het niet willen kan je het nog heel snel spuiten/lakken.