Heeft iemand ervaring met het zelf aanbrengen van roestpreventie/tectyleren? Het laten doen kost al snel 800 Euro en dat vind ik een boel geld.
Pieter
Roestpreventie/tectyleren
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
roest komt vaak van binnenuit en heb goede ervaringen met ML van tectyl. mooie lange slang erbij met een speciaal spuitmondje en zo door de donkere delen van je auto trekken. wel de wagen op zand of ergens parkeren waar die lekker kan lekken.
maar de onderkant zo droog in de tectyl zetten...mwah...opsluiten van problemen. mooi schoon maken en hammerite is ook een goede.
heb mn 95 ooit eens geheel geschilderd.
http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/in ... 5bd4825b9a
maar de onderkant zo droog in de tectyl zetten...mwah...opsluiten van problemen. mooi schoon maken en hammerite is ook een goede.
heb mn 95 ooit eens geheel geschilderd.
http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/in ... 5bd4825b9a
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Hoi Pieter,
Er zijn niet zoveel Tectyleerstations over.
Wij hebben zeer goede ervaringen met Marskamp in Arkel.
Doorgaans wordt eerst kosteloos bekeken of de auto eea nog wel waard is, de kundige eigenaar van het station kent per merk/type auto de zwakke punten.
Een volledige behandeling (reiniging underbody, coaten na drogen en de holle delen) kostte ons zeker minder dan de helft.
Je kan de auto na +/- een dag weer pico bello ophalen
.
Cornell
Er zijn niet zoveel Tectyleerstations over.
Wij hebben zeer goede ervaringen met Marskamp in Arkel.
Doorgaans wordt eerst kosteloos bekeken of de auto eea nog wel waard is, de kundige eigenaar van het station kent per merk/type auto de zwakke punten.
Een volledige behandeling (reiniging underbody, coaten na drogen en de holle delen) kostte ons zeker minder dan de helft.
Je kan de auto na +/- een dag weer pico bello ophalen
Cornell
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Hallo,
Ik heb mijn 99 bij Van Egmond in Alphen a/d Rijn laten behandelen nadat ik wat laswerk had laten doen en de 99 volledig was gespoten. Ze zijn daar iets langer bezig dan 1 dag.
Nadat de oude lagen zijn verwijderd laten ze de auto eerst weer drogen. Vervolgens brengen ze meerdere lagen in en onder de auto aan met verschillende middelen. Na een week heb je je auto weer terug.
Is niet goedkoop, maar ik heb het als volgt aan mij zelf weten te verkopen:
Ik ga er vanuit dat het mij op termijn verder laswerk gaat besparen. Waarom wel geld uitgeven aan het spuiten van de auto, maar besparen op het beschermen tegen roest.
Als ik de 99 er nog 10 mee kan rijden vallen de kosten op jaarbasis acceptabel uit.
Heb in het verleden wel zelf met spuitbussen en blikken antiroestmiddel aan de 99 gewerkt. Buiten het feit dat het een smerige klus is, heb ik nooit het resultaat kunnen krijgen dat Van Egmond heeft gerealiseerd (Zie foto).
Groeten,
Alexander

Ik heb mijn 99 bij Van Egmond in Alphen a/d Rijn laten behandelen nadat ik wat laswerk had laten doen en de 99 volledig was gespoten. Ze zijn daar iets langer bezig dan 1 dag.
Nadat de oude lagen zijn verwijderd laten ze de auto eerst weer drogen. Vervolgens brengen ze meerdere lagen in en onder de auto aan met verschillende middelen. Na een week heb je je auto weer terug.
Is niet goedkoop, maar ik heb het als volgt aan mij zelf weten te verkopen:
Ik ga er vanuit dat het mij op termijn verder laswerk gaat besparen. Waarom wel geld uitgeven aan het spuiten van de auto, maar besparen op het beschermen tegen roest.
Als ik de 99 er nog 10 mee kan rijden vallen de kosten op jaarbasis acceptabel uit.
Heb in het verleden wel zelf met spuitbussen en blikken antiroestmiddel aan de 99 gewerkt. Buiten het feit dat het een smerige klus is, heb ik nooit het resultaat kunnen krijgen dat Van Egmond heeft gerealiseerd (Zie foto).
Groeten,
Alexander

-
Alexander
- Geregistreerd lid