roest

1967-1984
Plaats reactie
WMB
Geregistreerd lid

roest

Bericht door WMB » za 07 jul, 2007 11:57

Mijn eertse post in de 99 sectie. Ik overweeg een 99 te kopen. Heb al een hoop nuttige info gevonden over waar op te letten bij aankoop. Heb tot nu toe alleen nog maar foto's gezien, volgende week ga ik kijken.

Een vraag die ik nu naar aanleiding van onderstaande foto heb is het volgende: is roest op deze plek erg zorgwekkend?
Afbeelding

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 07 jul, 2007 13:42

De roest die je hier ziet vind ik niet zo erg. Je kan er prima bij met roestomzetter. Maaaaaaar: Deze roest komt door water in de bak. Dus is ie ergens lek. Bij het achterlicht? Het ventilatierooster aan de zijkant? Achterkleprubber? Gat in de wielkast?

Verder is de de hoek linksboven notoir roestig. Onder/achter de vulbuis op de overgang naar de wielkast. De kans dat deze wielkast nog 100% roestvrij is, is nihiel. Maar als je dat eist, dan kan je beter niet een 99 zoeken. Als je een redelijke 99 koopt moet je (wat mij betreft) rekening houden met roest-preventie en -reparatie werkzaamheden.

Anders gezegd: ik zou niet gelijk afknappen op deze bruine plekken

Heb je meer foto's?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 07 jul, 2007 13:52

kofferbakhoeken zoals deze zijn haast standaard in deze staat zoals Paul aangeeft. Ik schrik er ook niet van, tegelijkertijd moet je er wel tzt wat aan doen uiteraard.

mocht je tot aanschaf overgaan, zorg dat de afwatering goed geregeld is. Die is vaak door vettigheid of tectyleren etc verstopt.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 07 jul, 2007 15:43

Hm, ik heb de neiging om te zeggen dat je best alles gewoon laat lassen of misschien beter: zelf last.
Indien het doorgeroest is al zeker.

Voor je het weet gaat het verder en heb je het pas echt aan je broek.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 07 jul, 2007 17:19

is dat uberhaupt wel roest? ziet er meer uit als lekwater vanuit de achterlichten...

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » za 07 jul, 2007 17:25

Paul99 schreef:Heb je meer foto's?
Jawel. Maar die laten geen problemen zien. Integendeel...!
Als het goed is ga ik komende zaterdag kijken & rijden. Is aan de andere kant van het land, 500+ km heen en weer. Wat je al niet doet voor een Saabje!

maxim400
Geregistreerd lid

Bericht door maxim400 » di 10 jul, 2007 1:00

WMB schreef:Als het goed is ga ik komende zaterdag kijken & rijden. Is aan de andere kant van het land, 500+ km heen en weer. Wat je al niet doet voor een Saabje!
Wouwse Plantage :?:
ik ben zelf een paar weken geleden ook naar Oude Tonge gereden om een Saab te bekijken en te rijden, vanuit ZO-Brabant, (bijna in Limburg) idd een ....eind rijden, en afgelopen weekend naar Groningen geweest, dus nog even een stuk verder :O: maar wel een 99 gevonden naar mijn zin

als we volgende keer even afspreken dat we ruilen, scheelt ons beide een flinke rit :wink:

veel suk6

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » za 14 jul, 2007 16:23

maxim400 schreef: Wouwse Plantage :?:
Ja, en de 99 viel tegen. Doffe motorkap bleek gebarsten lak... en nog 't een en ander. Verder zoeken dus.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 14 jul, 2007 16:51

en de anderen die er nog staan? was dat wat?

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » za 14 jul, 2007 19:04

Heb verder alleen de bruine met automaat gezien en de andere beige. Die andere beige is meer een verzameling onderdelen op wielen... De bruine automaat zag er van een paar meter afstand wel goed uit. Ik heb er verder niet naar gekeken (geen interesse in automaat). Een groene is verkocht. De andere twee schenen ergens in Zeeland te staan, en heb ik niet gezien.

Tommie99
Geregistreerd lid

Bericht door Tommie99 » za 14 jul, 2007 20:03

De groene had ik gekocht en is inmiddels in handen van Menno.
Dit was volgens mij de enige interessantte want de rest was of te roestig of te roestig en te duur.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 14 jul, 2007 20:06

Jammer, want die witte is best een leuke wagen.

die bruine 2drs automaat is ook een leuke naar mijn idee (heeft automaat beetje tegen), en die 2e groene is ook wel leuk, maar met werk als ik die prijs zie.

Plaats reactie