Vervangen van het dak

1967-1984
Plaats reactie
yuan
Geregistreerd lid

Vervangen van het dak

Bericht door yuan » vr 13 jul, 2007 17:17

Het huidige dak van mijn 4 deurs Saab 99 roest en moet worden gespoten. Ik wil het dak vervangen door een exemplaar met een orgineel schuifdak.
1. Kan ik hiervoor ook het dak van een 4 deurs 900 gebruiken ?
2. Heeft iemand van de forumleden deze klus al eens gedaan?
In een autoblad van enige jaren geleden over een restauratie van een saab 99 turbo door de Saab Dealer Van Dongen in de plaats Zeeland ( NB) las ik dat zij dit hebben gedaan.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 14 jul, 2007 1:46

Ja dat kan!
Tijden een 900 5 deurs dakplaat met schuifdak en bijpassende hemelplaat te koop gehad, uiteindelijk na verkoop van het schuifdak de rest in de mats gedaan. Ook de afvoeren moeten worden gemaakt bij een schuifdak en voor bevestiging van het schuifdak moeten er moergaten zitten.
Het zou goed kunnen dat die van een 900 4 drs op je auto past, gewoon de dakgootlijn met een meetlatje meten.
In Zweden stonden op de SDCC pas nog gloednwe 4-drs dakplaten -ik heb niet zo goed gekeken maar ik meen zonder schuifdakmogelijkheid- voor een 99 voor ik meen 250 sek, minder dan 30 euri.
'T is wel een heel werk, als die puntlassen losmaken van beide daken en weer netjes op de juiste plaats vastlassen en alles weer afwerken.
Maar dan heb je uiteindelijk ook wat.

Cornell

Plaats reactie