Roest ----> Apk..??

1967-1984
Plaats reactie
Tool
Geregistreerd lid

Roest ----> Apk..??

Bericht door Tool » ma 16 jul, 2007 12:38

Toen ik mijn Saabje kocht, zag ik al dat de bakjes (achter de ventilatie roosters aan de zijkant) los zaten. Hierdoor is er door de jaren heen denk ik heel wat water naar binnen gekomen en daardoor is de kofferbak van mijn 99 nogal tochtig geworden..
Ik wil het zoiezo gaan lassen, maar daar heb ik de komende tijd (waarschijnlijk) de gelegenheid niet voor.
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een probleem gaat vormen bij de Apk??

Allereerst zit er een gat links, in de kuil naast de benzine "slang".
Afbeelding

En dit is eigenlijk waar ik me de meeste zorgen over maak, de rechterkant van de bak, de balk en naja eigenlijk alles dat erachter zit.
Afbeelding

En dit is het niet al te fraaie aanzicht vanaf de buitenkant..
Afbeelding

Dus wie-o-wie kan mij vertellen of ik hiermee de apk doorkom..?? :roll:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 jul, 2007 13:37

In België vormt dit geen probleem, daar ben ik redelijk zeker van (ze controleren zelfs niet eens de onderkant ter hoogte van de koffer).
Anders kan je het altijd tijdelijk dichtplamuren.

Mochten ze met een hamer op zoek gaan naar gaten, dan zit je denk ik redelijk safe op die manier.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 16 jul, 2007 13:52

Ik denk dat je hier nog wel mee door de apk komt. Maar ik denk ook dat je nu maar het topje van je roestijsberg ziet........ :?

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 jul, 2007 16:22

Paul99 schreef:Ik denk dat je hier nog wel mee door de apk komt. Maar ik denk ook dat je nu maar het topje van je roestijsberg ziet........ :?
Denk ik ook, maar laat je vooral niet ontmoedigen :wink: .
Zolang het gewoon gaat om plaatjes inlassen, is het allemaal nog wel te overzien.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de deuren en de voorschermen?

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 16 jul, 2007 16:27

Mn voorschermen zijn goed en mn portieren zijn opzich ook nog wel, maar mn bijrijders-portier heeft ooit schade gehad en heeft daardoor een doorgerot gat midden op het portier.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 jul, 2007 16:29

Tool schreef:Mn voorschermen zijn goed en mn portieren zijn opzich ook nog wel, maar mn bijrijders-portier heeft ooit schade gehad en heeft daardoor een doorgerot gat midden op het portier.
Oei, da's jammer.

Dat wordt herspuiten (ik weet natuurlijk niet hoe mooi je het wilt hebben).

Gelukkig is zwart dan weer een makkelijke kleur die weinig of geen kleurverschil geeft als je herspuit 8) .

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 16 jul, 2007 17:58

S@@bman schreef:Dat wordt herspuiten
Dat is niet meer goed te krijgen met spuiten en plamuren.. moet gewoon een nieuw portier in..

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 jul, 2007 18:01

Tool schreef:
S@@bman schreef:Dat wordt herspuiten
Dat is niet meer goed te krijgen met spuiten en plamuren.. moet gewoon een nieuw portier in..
Ik bedoelde lassen, plamuren en spuiten.
Dan kan toch altijd?

Een nieuw portier is natuurlijk ook een optie.

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » ma 16 jul, 2007 19:52

He saabman,de laatste tijd geen technische controle meer gedaan? Met zulk gat keuren ze je gewoon af;rode kaart :fight_headbang:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 jul, 2007 21:20

protteke schreef:He saabman,de laatste tijd geen technische controle meer gedaan? Met zulk gat keuren ze je gewoon af;rode kaart :fight_headbang:
Gek dat mijn auto nooit is afgekeurd, terwijl je mijn kofferruimte ook kon binnen kijken een jaar geleden :twisted: .

Alleen dragende carrosseriedelen zijn afkeurwaardig, dacht ik :? .

Trouwens, als je dit mooi dichtplamuurd, gaat er niemand wat van zien.

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » di 17 jul, 2007 7:56

Hangt er heel hard van af bij welk controlestation je gaat.Heb hier zelfs een wagen weten afkeuren met een klein gaatje onderaan de kofferbak.
:evil: Twee maten,twee gewichten :evil: Is zelfs afhankelijk van de firma
die het station uitbaat.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 17 jul, 2007 17:09

protteke schreef:Hangt er heel hard van af bij welk controlestation je gaat.Heb hier zelfs een wagen weten afkeuren met een klein gaatje onderaan de kofferbak.
:evil: Twee maten,twee gewichten :evil: Is zelfs afhankelijk van de firma
die het station uitbaat.
Zo is dat.
Je moet weten waar je moet gaan, he :wink: .

Plaats reactie