99 16V carburateur / LPG
-
Thom
- Donateur

99 16V carburateur / LPG
heeft iemand al eens overwogen om een carburateur op een 16V motor (injectieblok) te zetten? Dan wordt de inbouw van zo'n blok in een 99 wel een peulenschil. Als je op gas rijdt is dit een uitkomst lijkt mij, als het werkt. Weet iemand of het inlaatspruitstuk van een 8-klepper H-blok past?
Bas misschien ervaring/gedachtes?
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: 99 16V carburateur / LPG
Dacht het niet (het spruitstuk dus)Thom schreef:heeft iemand al eens overwogen om een carburateur op een 16V motor (injectieblok) te zetten? Dan wordt de inbouw van zo'n blok in een 99 wel een peulenschil. Als je op gas rijdt is dit een uitkomst lijkt mij, als het werkt. Weet iemand of het inlaatspruitstuk van een 8-klepper H-blok past?
Het zou wel leuk zijn om een bankie carburateurs avn een motor erop te zetten
-
Hannes
- Forum Admin
Samen met een goede vriend van mij zijn we gaan kijken naar een 99 met een 16v blok. (staat op marktplaats).
Die jongen had het 16v blok voorzien van dubbele del orto's. Liep als een trein. (en een snelle ook).
Hij had 1 van de pulley's voor de v-snaren verwijderd en het paste (bij een 99 uit '84).
groeten,
Hannes
Die jongen had het 16v blok voorzien van dubbele del orto's. Liep als een trein. (en een snelle ook).
Hij had 1 van de pulley's voor de v-snaren verwijderd en het paste (bij een 99 uit '84).
groeten,
Hannes
-
jwaterink
- Donateur (6x)

viewtopic.php?t=24721&highlight=
Dat kan dus. Baszwolle had volgens mij wel de gehele injectie eraf gesloopt en de auto loopt alleen maar op lpg met vacuum gestuurde ontsteking.
Dat kan dus. Baszwolle had volgens mij wel de gehele injectie eraf gesloopt en de auto loopt alleen maar op lpg met vacuum gestuurde ontsteking.
-
Thom
- Donateur

16v-BAS
op de foto zie ik het injectiegedeelte nog staan - aangezien de 16V kop zo past op een H-blok had ik hoop dat ook het spruitstuk zo zou passen - niet dus?
Dat scheelt: aansluiting van de injectie, benzineslangen, aangepaste tank, luchtfilter, bedrading, sensoren etc. Misschien is het eenvoudig passend te maken? Iemand die dit weet?
Ik zit te denken aan een 2.1 blok die ik nog heb staan.
Dat scheelt: aansluiting van de injectie, benzineslangen, aangepaste tank, luchtfilter, bedrading, sensoren etc. Misschien is het eenvoudig passend te maken? Iemand die dit weet?
Ik zit te denken aan een 2.1 blok die ik nog heb staan.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
IK???? een site posten???marq101 schreef:Ik breek mijn hoofd over waar ik gelezen heb dat het spruitstuk niet past.
@Paul: Volgens mij stond het op die 99 site die jij onlangs hier ergens poste.
@Thom. Wat is je doel? PK-monster of een simpele, betrouwbare, iets zuinigere, iets sterkere daily runner.
en eeh, je gaat het toch wel wat netter doen dan deze gele toch?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Dat je dat niet weet zegPaul99 schreef:IK???? een site posten???marq101 schreef:Ik breek mijn hoofd over waar ik gelezen heb dat het spruitstuk niet past.
@Paul: Volgens mij stond het op die 99 site die jij onlangs hier ergens poste.Ik kwak er zoveel op het forum dat ik geen idee heb welke je bedoeld.
-
jelger
- Geregistreerd lid
deze denk ik Marc. Markeer dat ding nou eens in je FF.
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
-
marq101
- Geregistreerd lid
Wat ben jij goed zeg!jelger schreef:deze denk ik Marc. Markeer dat ding nou eens in je FF.![]()
-
Thom
- Donateur

99
nou ik dacht aan een betrouwbare kilometervreter, geen PK monster. De H-motor in mijn 99 op LPG is heel goed, maar niet snel. Nu ik mijn 900 2.1 op LPg verkocht heb mis ik wat vermogen, en aangezien ik zowel een 2.0 als 2.1 motor met weinig kilometer had staan ....
Ik wil er ook niet heel veel tijd aan kwijt zijn, dus ik dacht als ik alle poespas van de 16V motor weglaat dan ben ik snel klaar. Als het spruitstuk past.
Ik bedenk mij net dat de benzinepomp niet gaat passen, da's al de eerste complicatie.
Ik wil er ook niet heel veel tijd aan kwijt zijn, dus ik dacht als ik alle poespas van de 16V motor weglaat dan ben ik snel klaar. Als het spruitstuk past.
Ik bedenk mij net dat de benzinepomp niet gaat passen, da's al de eerste complicatie.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: 99
Bij de plaatjes die ik plaatste had ik het ook over een eventueel luchtfilter, met als achterliggende gedachteThom schreef:nou ik dacht aan een betrouwbare kilometervreter, geen PK monster. De H-motor in mijn 99 op LPG is heel goed, maar niet snel.
de levensduur van de motor.
Kijk maar:
De900C-GAS schreef:Wel eventueel met een luchtfilter.
Dat moet op zich gèèn probleem zijn, want hoeveel engelse auto's hadden vroeger niet de combinatie van eenThom schreef:Ik bedenk mij net dat de benzinepomp niet gaat passen, da's al de eerste complicatie.
carburateur met een elektrische benzinepomp??