Paul99 schreef:Dan zit er vast euro95 in de tank. Je hebt last van nadieselen/backfire. Ik zou zo snel mogelijk 98 gaat tanken. Tot die tijd: als de de motor uit zet, de koppeling op laten komen, in zijn versnelling, andere voet op de rem. Om de motor te smoren.
idd euro95, heb er voor de aankoop nog specifiek naar gevraagd, zou gewoon op 95 lopen volgens de verkoper
bij proefrit heeft hij zelf ook 95 getankt en hij is nu afgeleverd met volle tank, ik neem dus aan met 95
overigens is het rubber dopje ook wel degelijk versleten, lag de eerste keer echter nog wel op zijn plek, was me daarom niet direct opgevallen
gisteren thuis even gekeken met de motorkap open wanneer hij er vanaf ging, bij het starten of bij het stoppen, knalde er echt vanaf toen ik het contact uit zette
ik ben overigens van plan om er in LPG in te bouwen als hij in maart 2008 25 wordt

LPG moet voorlopig geen probleem zijn lijkt me gezien de huidige km stand (242.511km) en mijn huidige gebruik van ongeveer 12.000km per jaar
de motor loopt nu echt mooi, zonder tikken of iets dergelijks
uiteindelijk zullen de klepzittingen het natuurlijk wel gaan begeven op de LPG maar dan zijn we toch weer een aantal jaren verder
heeft die euro95 overigens nog andere effecten dan de backfire

en wat is die backfire nu precies
ik kan me er wel iets bij voorstellen heb vergelijkbaar probleem vroeger ook wel eens gehad met oude benzine in mijn zitmaaier,
als ik die uitzette leek die soms echt te ontploffen

maar wat betekent het voor mijn Saab