advies gevraagd voor nieuwe schokdempers
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
advies gevraagd voor nieuwe schokdempers
hallo,
ik moet tochaan de nieuwe schokdempers voor mijn 99. er zitten nu turboveren onder maar de achterzijde slaat nog wel eens door.
dus rondom sportdempers zie ik wel zitten, in de jaren 90 monteerde ik dan de bilsteindempers maar die zijn niet meer leverbaar voor de 99, wie heeft een goed alternatief?
ik moet tochaan de nieuwe schokdempers voor mijn 99. er zitten nu turboveren onder maar de achterzijde slaat nog wel eens door.
dus rondom sportdempers zie ik wel zitten, in de jaren 90 monteerde ik dan de bilsteindempers maar die zijn niet meer leverbaar voor de 99, wie heeft een goed alternatief?
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Ik heb rode gasgevulde en afstelbare Koni's onder de auto en ben daar heel erg tevreden mee.
Zitten er nu zo'n 3 jaar en ±100.000 km onder.
Ik weet niet zeker of die leverbaar zijn voor de achterkant van een SAAB 99, maar de voorste exemplaren zullen toch niet zo
gek veel anders zijn als die van de SAAB 900 Classic, omdat eigenlijk de gehele wielophanging uitwisselbaar is bij de SAAB 99
en de SAAB 900 Classic 'oude steek'??
Of vergis ik mij hierin??
Zitten er nu zo'n 3 jaar en ±100.000 km onder.
Ik weet niet zeker of die leverbaar zijn voor de achterkant van een SAAB 99, maar de voorste exemplaren zullen toch niet zo
gek veel anders zijn als die van de SAAB 900 Classic, omdat eigenlijk de gehele wielophanging uitwisselbaar is bij de SAAB 99
en de SAAB 900 Classic 'oude steek'??
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Thom
- Donateur

biesheuvel
ik heb deze info ook van Biesheuvel - ik probeerde ze te bestellen en heb even doorgevraagd maar het waren niet de originele sportdempers (maar de toerdempers).
Ergens hoop ik dat het daadwerkelijk zo is want ik heb veel moeite moeten doen om deze dempers voor mijzelf nog te kunnen krijgen.
Ergens hoop ik dat het daadwerkelijk zo is want ik heb veel moeite moeten doen om deze dempers voor mijzelf nog te kunnen krijgen.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
oke...das jammer.
bilstein leverd...volgens de site...voor de combi-coupe turbo 99 weer andere dan de 99 van bv 1980, de gewone 99 schrijven ze de b6 sport voor terwijl ze de turbo aan de voorzijde de b4 gas versies voorschrijven. en die b4 is een gewone demper als ik dat zo goed begrijp..
eerst maar het antwoord van bilstein afwachten maar...
bilstein leverd...volgens de site...voor de combi-coupe turbo 99 weer andere dan de 99 van bv 1980, de gewone 99 schrijven ze de b6 sport voor terwijl ze de turbo aan de voorzijde de b4 gas versies voorschrijven. en die b4 is een gewone demper als ik dat zo goed begrijp..
eerst maar het antwoord van bilstein afwachten maar...
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Ik heb nog niet op een site omtrent Monroe gekeken, anders zou dat ook nog een mogelijkheid zijn.
En biltema kan ze zowel voor de voor als de achterkant leveren, dus daar is mogelijkheid nummer 1, kijk maar.
Staat wel vermeld als SAAB 90 '79 - 91 en framme=voor en bak=achter.
Het zijn dan wel 'oliegevulde-schokdempers'.
En biltema kan ze zowel voor de voor als de achterkant leveren, dus daar is mogelijkheid nummer 1, kijk maar.
Staat wel vermeld als SAAB 90 '79 - 91 en framme=voor en bak=achter.
Het zijn dan wel 'oliegevulde-schokdempers'.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Kijk eens op www.saabcentral.com . Daar is meerdere keren dezelfde vraag gesteld in de 99 sectie.