Hulp/advies gevraagd saabprobleempjes

1967-1984
Plaats reactie
John.K
Geregistreerd lid

Hulp/advies gevraagd saabprobleempjes

Bericht door John.K » vr 18 mar, 2005 22:07

Heb een aantal maanden geleden een blauwe 99GL uit 83 gekocht.
Niet de originele kleur en niet al te mooi maar rijd solide en weinig roest.
Voor 175 euro met een jaar Apk geen al te slechte koop.
Een aantal dingen moet ik aan gaan pakken want die storen mij en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

De pook heeft geen middenpositie, het veerprobleem vertelde de verkoper.
Welke veer is dat en hoe groot is de klus?

De bestuurderstoel is doorgezakt en nu ondersteund met spanband, originele fix maar zit niet echt lekker na een uurtje rijden. Iemand hier een goede tip voor.

De gordel klikt moeilijk vast, is dit vuil of slijtage.
Iemand nog een gasschuifdempertje liggen, het plastic van de mijne is gebroken en blijft niet goed zitten.

Nog een laatste vraag, op mijn blok zit een peilstok mat een grote rode dop en geen vulopening in het kleppendeksel,, is dit een 900 blok of een allegaarjte van onderdelen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet

John

Reinder
Geregistreerd lid

Re: Hulp/advies gevraagd saabprobleempjes

Bericht door Reinder » za 19 mar, 2005 11:19

Die pook heb ik ook gehad, is niet veel werk.
Je moet de bekleding aan de voorkant van de auto loshalen en dan naar achteren trekken, vlak voor de versnellingspook zit dan een mechanisme waar je een veertje mist, je kan bij de sloop kijken hoe dit zit voordat je je eigen auto aan stukken gaat trekken. Veertje kan je dan ook meteen uit die auto halen...

Doorgezakte stoel doe je idd met een netje, www.elferink.nl hebben nog van die netjes liggen. Stoel eruit halen(4 bouten, zo gepiept) en dan met behulp van schroevendraaier de veren en netje in plaats brengen, is ook geen wereldklus.

Zijn geen grote dingen maar zullen het rijden aanzienlijk verbeteren 8)

groet Reinder

Plaats reactie