Hallo allemaal
Ik heb een raar probleem mij verdeelkap van mijn Saab 99 1983 schiet van de zitting af.
Veren bij gebogen leek goed te gaan stationair laten draaien geen probleem echter bij de eerst testrit een geratel en niks meer bleek de verdeelkap nu dus echt kapot te zijn( de rotor ook helaas)
Geheel vervangen echter het probleem blijft.
Ik heb het vermoeden dat het glijlager van de afdekplaat op de ontsteking versleten is waardoor de as gaat slingeren. Weet iemand of dhet glijlager vast in de plaat moet zitten of juist niet eventuele specs zijn zeker welkom.
groeten
Dennis
Verdeelkap vliegt er vanaf
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: Verdeelkap vliegt er vanaf
Misschien een beetje overbodige vraag maar toch maar voor de zekerheid: heb je het nokje in de verdelekap(rand) wel goed in het onstekinghuis gemonteerd? Zo niet dat zit de kap een beetje scheef en kan ik me voorstellen dat het niet helemaal goed komt.
Als ik aan mijn rotoras voel dat heb ik een heel klein beetje voelbare speling. minder dan een milimeter.
Als ik aan mijn rotoras voel dat heb ik een heel klein beetje voelbare speling. minder dan een milimeter.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Heb net gelijk maar even mijn contactpuntjes afgesteld
. Op mijn rotoras zit nagenoeg geen speling en het lager zit idd aan de plaat vast. Ik zou een fotootje kunnen nemen van (1 van
) mijn reserve-ontstekingen als je daar behoefte aan hebt.
-
Denis
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de snelle reactie ik heb veel meer spelling op het glijlager het valt er zelfs uit:)
Waarschijnlijk is dit dan toch het probleem morgen maar even een nieuwe lagerplaat halen en monteren wel een vreemd probleem maar dat mag dan wel na 375.000km. enig idee of dit onderdeel nog te koop is bij de automatrialen handel
groetn
Den
Waarschijnlijk is dit dan toch het probleem morgen maar even een nieuwe lagerplaat halen en monteren wel een vreemd probleem maar dat mag dan wel na 375.000km. enig idee of dit onderdeel nog te koop is bij de automatrialen handel
groetn
Den
-
Denis
- Geregistreerd lid
Het vervangen van de lagerplaat had niet het juiste effect bij optrekken gebeurde het weer (ben nu dus aan de derde verdeelkap en rotor toe
) Echter probleem is toch opgelost naast een uitgesleten rotorplaat blijkt de motorsteun aan de voorkant bij de koppeling los te zitten (borging in borgmoer opgelost) de verdeelkap kwam omhoog en drukt zich zelf er iedere keer af tegen binnenzijde motorkap wilde ik toch even laten weten voor de volgende pechvogel
Paul bedankt voor je hulp onderdeel is trouwens niet los te koop maar de sloop doet wonderen
Paul bedankt voor je hulp onderdeel is trouwens niet los te koop maar de sloop doet wonderen
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Tjemig, dat verwacht je ook niet als je verdelrkap losschiet
gelukkig is het weer opgelost.
Ik was al bang voor je dat het plaatje niet nieuw te koop is. Daarom heb ik zelf zo ongeveer een extra saab op voorraad liggen.
gelukkig is het weer opgelost.
Ik was al bang voor je dat het plaatje niet nieuw te koop is. Daarom heb ik zelf zo ongeveer een extra saab op voorraad liggen.
-
Denis
- Geregistreerd lid
Heb de motorsteun vastgezet (niet met plamuur)
En wel met locktide
auto uitgetest en rijdt weer als een saab
De verdeelkap is 2 keer kapotgegaan ben weer helemaal blij wel een klotewerk om de steun te bevestigen zonder de auto uit elkaar te halen.
groeten en blij dat ik SAAB rij
auto uitgetest en rijdt weer als een saab
De verdeelkap is 2 keer kapotgegaan ben weer helemaal blij wel een klotewerk om de steun te bevestigen zonder de auto uit elkaar te halen.
groeten en blij dat ik SAAB rij