99T16 conversie

1967-1984
Plaats reactie
gert
Geregistreerd lid

99T16 conversie

Bericht door gert » zo 04 jan, 2004 20:36

Onlangs weer een "thread" over 99T16-conversie op het 99 bulletin board van The Saab Network met een link naar een site met stapels foto's om het allemaal wel heel aanschouwelijk te maken:
http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/page_01.htm
Wie nu nog niet in de verleiding komt....

Gebruikersavatar
wijba
Geregistreerd lid

Re: 99T16 conversie

Bericht door wijba » ma 05 jan, 2004 23:12

Je hebt helemaal gelijk, wat krijg ik nu gruwelijk veel zin in een 99. Ik zit er al een tijdje over te denken, en dan ook een conversie, danwel T8, danwel T16, maar volgens mij wordt een 99T16 hier in Nederland niet door de RDW goedgekeurd, omdat die officieel niet bestaat.

Gauw even kijken op Marktplaats en Mobile.de, of ik wat leuks kan vinden.

Alleen jammer dat de 99T16 van de link, niet overgespoten is. Hoop dat het na de laatste foto nog gebeurd is.

GTZ WijB@ 8)

B235R
Lid van verdienste

Re: 99T16 conversie

Bericht door B235R » di 06 jan, 2004 21:50

99 T16 op kenteken krijgen moet niet zo'n probleem zijn hoor.

Gebruikersavatar
Garrett
Lid van verdienste

Re: 99T16 conversie

Bericht door Garrett » di 06 jan, 2004 22:14

wijba schreef:Je hebt helemaal gelijk, wat krijg ik nu gruwelijk veel zin in een 99. Ik zit er al een tijdje over te denken, en dan ook een conversie, danwel T8, danwel T16, maar volgens mij wordt een 99T16 hier in Nederland niet door de RDW goedgekeurd, omdat die officieel niet bestaat.

Gauw even kijken op Marktplaats en Mobile.de, of ik wat leuks kan vinden.

Alleen jammer dat de 99T16 van de link, niet overgespoten is. Hoop dat het na de laatste foto nog gebeurd is.

GTZ WijB@ 8)
Een 900 Red Arrow is toch veel leuker man :lol: :wink:

gert
Geregistreerd lid

Re: 99T16 conversie

Bericht door gert » di 06 jan, 2004 23:11

Wat betreft eventuele problemen om een 99T16 op kenteken te krijgen zou je eens aan Stef van Dongen kunnen vragen hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Zie http://www.fastenbelts.com/saabcarsonli ... aab331.htm

Gebruikersavatar
michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 99T16 conversie

Bericht door michiel » vr 09 jan, 2004 2:58

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit foto's van een nog mooiere 99 heb gezien! Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dit is gewoon :twisted: :O: Afbeelding

Gebruikersavatar
bram
Geregistreerd lid

Re: 99T16 conversie

Bericht door bram » vr 09 jan, 2004 8:52

inderdaad michiel,

dat is echt een schitterende 99.. :D :D
volgens mij loopt di auto als de brandweer!

Gebruikersavatar
Marc
Lid van verdienste

Re: 99T16 conversie

Bericht door Marc » vr 09 jan, 2004 16:51

prachtige bak he! Had hem ook al gemerkt en eens een mailtje ervoor gestuurd naar Van Dongen. Was niet te koop, maar wel getaxeerd op 22000Euro :wow:

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: 99T16 conversie

Bericht door Ewout900 » zo 11 jan, 2004 1:06

Ik vind het een leuk project, maar echt een vreselijke auto. Komt mij een beetje te dicht bij GTI-conversies van allerlei Golfjes en zo...

Ewout.

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 99T16 conversie

Bericht door Wouter » zo 11 jan, 2004 1:21

Ewout900 schreef:Ik vind het een leuk project, maar echt een vreselijke auto. Komt mij een beetje te dicht bij GTI-conversies van allerlei Golfjes en zo...
Ik heb hetzelfde gevoel. Vind het heel gaaf, maar ook net te plat. De auto zou naar mijn idee al stukken beter ogen met gewone oranje clignoteurs op z'n neus en ipv de Aero-velgen die klassieke Saab worstvelgen (officiële benaming "Silver Spoke").

Gebruikersavatar
FrostRacing
Geregistreerd lid

Re: 99T16 conversie

Bericht door FrostRacing » ma 19 jan, 2004 17:22

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten!
Maar uit eigen ervaring weet ik wel dat de zwarte 99 T16 strakker stuurt dan de vier verschillende 900T16S'n waar ik in gereden heb.

En als je iets aparts wilt rijden.....900 T16S'n rijden er genoeg........

Plaats reactie