prijsindicatie
-
bram
- Geregistreerd lid
prijsindicatie
Beste 99 rijders,
Voor hoeveel zouden we de witte 99 kunnen verkopen. Hij heeft zo'n 180.000 km gelopen. De foto's zijn te vinden in mijn gallerij.
Alvast bedankt.
Groeten Bram
Voor hoeveel zouden we de witte 99 kunnen verkopen. Hij heeft zo'n 180.000 km gelopen. De foto's zijn te vinden in mijn gallerij.
Alvast bedankt.
Groeten Bram
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Bram,
altijd lastig te zeggen. Volgens mij gaat een 99 GL niet snel voor meer dan € 1.500 de deur uit, maar ik ben niet zo thuis in de 99-serie.
Aan de bezoekersaantallen van jouw respectievelijke fotoalbums zou je kunnen aflezen dat de witte 99 GL niet heel goed in de markt ligt.
9000 = 195 maal
9-5 TiD = 155 maal
9-5 HiR = 177 maal
99 = 44 maal
De kilometerstand heeft-ie denk ik wel mee.
Heb je zelf enig prijsidee?
altijd lastig te zeggen. Volgens mij gaat een 99 GL niet snel voor meer dan € 1.500 de deur uit, maar ik ben niet zo thuis in de 99-serie.
Aan de bezoekersaantallen van jouw respectievelijke fotoalbums zou je kunnen aflezen dat de witte 99 GL niet heel goed in de markt ligt.
9000 = 195 maal
9-5 TiD = 155 maal
9-5 HiR = 177 maal
99 = 44 maal
De kilometerstand heeft-ie denk ik wel mee.
Heb je zelf enig prijsidee?
-
Niels
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Als het een gave en technisch goede 99 is met iets van een historie is er met een prijs van € 1.500,-- niet veel mis.
Aan de ene kant is het jammer dat hij nog niet belastingvrij is, aan de andere kant is het wel een 5 bak met toerenteller en met een veel mooier interieur.
Wie hem koopt heeft wel een tijdloze SAAB die over een paar jaar (mits goed onderhouden) nog steeds zijn geld opbrengt, kom daar bij een 9-3 of 9-5 eens om.
Aan de ene kant is het jammer dat hij nog niet belastingvrij is, aan de andere kant is het wel een 5 bak met toerenteller en met een veel mooier interieur.
Wie hem koopt heeft wel een tijdloze SAAB die over een paar jaar (mits goed onderhouden) nog steeds zijn geld opbrengt, kom daar bij een 9-3 of 9-5 eens om.
-
bram
- Geregistreerd lid
De auto hebben we een aantal maanden geleden gekocht van Willem Bazuin van de Saabclub. Mijn broertje rijdt er nu in om naar zijn stage te gaan. Hij is alleen wat te duur voor hem, en kan hem niet meer blijven rijden.
Willem Bazuin heeft de auto gerestaureerd. er zit een nieuwe uitlaat onder, nieuwe versnellingsbak etc etc. De auto rijdt echt heerlijk, alleen ja.. is niet zo zuinig rijdt 1 op 10 en als je elke dag 130 Km rijdt dan is dat best duur.
Groeten Bram
PS: Mocht iemand interesse hebben PD gerust. Het is een erg goede auto.
Willem Bazuin heeft de auto gerestaureerd. er zit een nieuwe uitlaat onder, nieuwe versnellingsbak etc etc. De auto rijdt echt heerlijk, alleen ja.. is niet zo zuinig rijdt 1 op 10 en als je elke dag 130 Km rijdt dan is dat best duur.
Groeten Bram
PS: Mocht iemand interesse hebben PD gerust. Het is een erg goede auto.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Bram,
Je auto heeft hier in de buurt gereden en is inderdaad gewoon mooi.
Als het alleen de brandstofkosten zijn, kijk dan eens of het niet interesant is om deze van gas te voorzien. Willem kan je vast vertellen of er een geschikte cilinderkop opzit maar volgens mij is het er al 1 met een H-blok en dan is dat geen probleem. Een installatie voor een dergelijk ongecompliceerd mobiel, zelfs als de installatie nieuw moet worden ingebouwd, is bij dergelijke afstanden zeer snel terugverdiend.
Heb evt wel een LPG-inbouwadres (in de Bilt) voor je waar een autosportvriend al jaren werkt.
Gas is een echte aanrader! Mijn vriendin tankte gisteren haar 90 voor 17 euri helemaal nokkievol en ze rijd er zo'n 40000 km per jaar mee. Je blijft lachen! Enige minpunt is dat de kofferbak wel wat kleiner wordt en dat die van een 99 nog iets kleiner is dan die van een 90, 't is maar waar je voor kiest...
Voor ons is LPG heel gewoon maar Zweden en, tot een paar jaar terug, Duitsers vinden het heel vreemd, zeker in een Saab en we hebben het zelfs meegemaakt dat ze wilden ruiken aan de uitlaat!
Ik twijfel nog om mijn huidige (niet Saab-) auto om te bouwen of gewoon een andere met gas te kopen, krijg je misschien eens in de 3 mndn een flinke belastingaanslag, maar tenminste niet iedere keer een rolling bij de pomp
Groet,
Cornell.
Je auto heeft hier in de buurt gereden en is inderdaad gewoon mooi.
Als het alleen de brandstofkosten zijn, kijk dan eens of het niet interesant is om deze van gas te voorzien. Willem kan je vast vertellen of er een geschikte cilinderkop opzit maar volgens mij is het er al 1 met een H-blok en dan is dat geen probleem. Een installatie voor een dergelijk ongecompliceerd mobiel, zelfs als de installatie nieuw moet worden ingebouwd, is bij dergelijke afstanden zeer snel terugverdiend.
Heb evt wel een LPG-inbouwadres (in de Bilt) voor je waar een autosportvriend al jaren werkt.
Gas is een echte aanrader! Mijn vriendin tankte gisteren haar 90 voor 17 euri helemaal nokkievol en ze rijd er zo'n 40000 km per jaar mee. Je blijft lachen! Enige minpunt is dat de kofferbak wel wat kleiner wordt en dat die van een 99 nog iets kleiner is dan die van een 90, 't is maar waar je voor kiest...
Voor ons is LPG heel gewoon maar Zweden en, tot een paar jaar terug, Duitsers vinden het heel vreemd, zeker in een Saab en we hebben het zelfs meegemaakt dat ze wilden ruiken aan de uitlaat!
Ik twijfel nog om mijn huidige (niet Saab-) auto om te bouwen of gewoon een andere met gas te kopen, krijg je misschien eens in de 3 mndn een flinke belastingaanslag, maar tenminste niet iedere keer een rolling bij de pomp
Groet,
Cornell.
-
verde900
- Donateur

-
sb129h
- Donateur (2x)

-
verde900
- Donateur

Ik geloof onmiddelijk van je dat de 99, 90 en de C900 de potentie hebben om je op lpg veel goedkoop en ongecompliceerd rijplezier te verschaffen,sb129h schreef:Heel scherp!, maar gewoon 1 op 10 is wel heel leuk op dat afvalgoedje!
Bij een kleine 400 km weer vullen dus. En da's ruim 100 keer per jaar lachen bij de pomp dus.
Cornell.
dat kun je met een nieuwe 9-3SS wel vergeten.
-
bram
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

Las net in een oude Saabberichten dat alle Saab vanaf modeljaar 84 kleppen/zetels hebben die aangepast zijn voor loodvrij. (dacht zelf eigenlijk dat dat 82 was maar kennelijk niet dus)
Van welk jaar is jou auto eigenlijk Bram? (kenteken kan ik me ff niet meer voor de geest halen)
Evt een andere, latere kop op je auto plaatsen is niet zo'n enorm groot werk...
Bovendien, met wat voor benzine rijd je nu dan? Benzine met loodvervanger is inmiddels ook met een lichtje te zoeken dus het enige alternatief is dan loodvervanger aan de "gewone" benzine toevoegen.
BMW (
!) claimde overigens destijds bij de overstap naar loodvrije benzines dat motoren die 50000 km op het echte gelode goedje hadden gelopen, dat door het zgn geheugeneffect (dwz het verzadigen van klep en zitting met "lood") er voldoende "loodsmering" aanwezig was voor de verdere gebruiksperiode. (bron alweer Saabberichten)
Hoe het ook zij, als je motor niet geschikt is voor LPG dan is ie dat ook niet voor ongelode benzine...
Vraag het Willem 'ns, dichter bij het vuur kan je niet zitten en hij is net een lopende encyclopedie; misschien zit er al een latere of aangepaste kop op!
Cornell
Van welk jaar is jou auto eigenlijk Bram? (kenteken kan ik me ff niet meer voor de geest halen)
Evt een andere, latere kop op je auto plaatsen is niet zo'n enorm groot werk...
Bovendien, met wat voor benzine rijd je nu dan? Benzine met loodvervanger is inmiddels ook met een lichtje te zoeken dus het enige alternatief is dan loodvervanger aan de "gewone" benzine toevoegen.
BMW (
Hoe het ook zij, als je motor niet geschikt is voor LPG dan is ie dat ook niet voor ongelode benzine...
Vraag het Willem 'ns, dichter bij het vuur kan je niet zitten en hij is net een lopende encyclopedie; misschien zit er al een latere of aangepaste kop op!
Cornell
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Zo Bram, je hebt er een bezoeker bijgehad. 1500 euro beuren? Dat moet van de kant van de spreekwoordelijke liefhebber zijn die zo dun gezaaid is als een speld in een hooiberg of vier.... Als je 'm kan vinden. Zo, ik heb wat zegswijzen gecombineerd, maar het geeft aan dat 1 mille of iets minder realistischer is. Eerlijk gezegd zijn dat nog beste prijzen: we praten immers over een ruim 20 jaar ouwe auto waar dan nog 2000 gld. voor moet neergeteld worden. Da's gewoonweg nog "toppiejoppie" om met Inge te spreken.
-
bram
- Geregistreerd lid