vreemd geratel

1967-1984
Plaats reactie
Bioman
Geregistreerd lid

vreemd geratel

Bericht door Bioman » za 13 aug, 2005 19:25

Sinds een paar dagen maakt m'n fijne auto (99 GL uit 1983) een vreemd ratelend geluid tijdens het rijden als hij/zij lekker opgewarmd is, na zo'n 50 km. Het lijkt wel alsof er iets van onderen rechtsvoor tegen de bodem aantikt: je kunt het zelfs voelen als je tijdens het rijden je hand op de vloer legt (het veiligste als de bijrijder dat doet). Het lijkt (maar ik ben niet zeker) alsof het iets erger is als ik de bocht omga.
:? Heeft iemand een idee? :?

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » ma 15 aug, 2005 10:15

(Is dit niet die auto met een logo op de kap?)
Mischien is het duidelijker te omschrijven... kan ernstig zijn, maar ook weer niet. Ik ben wel benieuwd,.. omdat het pas na 50km voorkomt, en dat klinkt alsof het de versnellingsbak mischien betreft. Anderzijds, is het niet vreemd die tick met sturen te horen.

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » ma 15 aug, 2005 10:43

FF opkrikken lijkt mij.
En voelen of er iets los zit misschien?
Uitlaat goed vast, na uitzetting door warmte tegen de wagen aan oid?
Suc 6

John

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » ma 15 aug, 2005 10:58

klinkt idd als de uitlaat,.. die zit daar ongeveer.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 15 aug, 2005 12:17

Snelheids- en/of toerentalafhankelijk? (alleen tijdens het rijden of ook bij een bepaald toerental bij stilstaande auto)
Cornell

Bioman
Geregistreerd lid

Bericht door Bioman » ma 15 aug, 2005 21:37

Bedankt voor alle suggesties!

Inderdaad de auto met "Saab 99" op de motorkap (hoe komen ze erbij!! Erg lelijk, maar het zat bij de koop inbegrepen en ik laat het maar even zo).

Als de auto stil staat hoor je niets (m.a.w. snelheidsafhankelijk). Ik ga de auto maar eens opkrikken en laat het jullie weten als het de uitlaat is. Als het de versnellingsbak is dan zou het moeten ophouden als ik de koppeling indruk of niet? (of ben ik nu echt aan het raaskallen?.
Het gekloink klinkt toch wel akelig.

:?

Plaats reactie