Eindelijk foto's van de Saab99 turbo2 en een vraag

1967-1984
Plaats reactie
mepmus
Geregistreerd lid

Eindelijk foto's van de Saab99 turbo2 en een vraag

Bericht door mepmus » vr 02 apr, 2010 15:48

op de eerste dag van de lente lekker een stuk gereden en een mooie locatie voor wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het raam aan de passagiers kant wilde niet meer open en het bleek dat het raam niet goed in het scharnier bleef hangen dus een simpele oplossing bleek wat ducktape zodat het wat beter in de rubbers bleef hangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dan nog de vraag: bij Mijn rechter achter verlichting doen alle 5W lampen ( verlichting 2x en nummerbord verlichting) het niet. dus alle zekeringen gecontroleerd maar
de teksten die daar bij staan zijn niet erg goed te lezen waar ze voor zijn maar alles nagemeten en deze zijn goed. Links doet wel alles het ook de verlichting van mijn toerenteller en km teller doet het niet heb wel een vermoede dat eea met elkaar te maken heeft maar weet niet wat.
Heeft er iemand nog een idee of suggestie waar ik naar kan kijken.

S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Eindelijk foto's van de Saab99 turbo2 en een vraag

Bericht door S@@bman » vr 02 apr, 2010 15:51

Wat een ongelooflijke mooie 99 :shock: .
Heb je hem zelf gerestaureerd?

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn stadslichten.
Heb je al eens gemeten of er stroom is aan die 5W lichten?

mepmus
Geregistreerd lid

Bericht door mepmus » vr 02 apr, 2010 16:17

De auto is uit een erfenis, de broer van mijn vrouw is helaas 2 jaar geleden veel te vroeg gestorven en deze Saab die hij helemaal heeft gerestaureerd is bij ons terecht gekomen.
Dus alle eer voor de staat waarin deze 99 verkeerd is postuum voor hem, dus aan mij de de taak om deze mooie Saab goed te onderhouden en te verzorgen.

dat heb Ik dus nog niet gemeten gaat ik zo gelijk even doen maar het is wel vreemd dat het enige is welke niet werken want het remlicht, knipperlicht wel. ik zal ook nog het achteruit rij licht testen.

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 02 apr, 2010 16:30

de achterlichten worden gevoed door zek1 en dan ook direct alle lichten, links/rechts/voor en achter. (excl de koplampen dan)

dus ik denk dat je even achterin de lichtunit moet zoeken, stekkerverbinding kan een verdachte zijn of even de lampjes eruit en de contacten schoonmaken.

erg mooie auto, wees er zuinig op want het is een collectorsitem, nooit weg doen (behalve aan mij verkopen dan :lol: )

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 02 apr, 2010 16:32

Krukas schreef:de achterlichten worden gevoed door zek1 en dan ook direct alle lichten, links/rechts/voor en achter. (excl de koplampen dan)

dus ik denk dat je even achterin de lichtunit moet zoeken, stekkerverbinding kan een verdachte zijn of even de lampjes eruit en de contacten schoonmaken.

erg mooie auto, wees er zuinig op want het is een collectorsitem, nooit weg doen (behalve aan mij verkopen dan :lol: )
edit: wat een grappige olietemperatuurzender zit erin, door de peilstok, grappig.
en wat zijn die zwarte ronde knoppen op de deurpanelen?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 02 apr, 2010 20:26

Prachtige, prachtige auto.

succes met de klusjes.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 04 apr, 2010 16:15

Foto's gemaakt op dat parkeerplaatsje aan de Westzanerdijk? Volgende keer even doorrijden naar het stuk tussen Assendelft en Heemskerk/Beverwijk. Heb je een nog mooiere achtergrond. Of heeft de industriële bebouwing daar ook al toegeslagen?

Alex

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 03 nov, 2017 17:33

blijven mooi he die 99T 's

Plaats reactie