Er lijkt niet echt logica in te zitten, maar twee maal zag ik het bij een wagen van bouwjaar '81.
Weet iemand meer?
(Toegegeven: het is een wel erg futiel en banaal onderwerp

1986 kan wel kloppen want mij 89-er 900 heeft er ook een.paul99gl83 schreef:Als ik goed opgelet heb hier op het forum, dan is het logo vanaf 1986 op de motorkap te vinden. Dus nooit op de 99. En idd wel op de 90 en 900. Als je het op een 81-er hebt gezien, dan moet je twijfelen aan de originaliteit van de motorkap.

Waarom moet je twijfelen aan de originaliteit van de motorkap?Robberts schreef:1986 kan wel kloppen want mij 89-er 900 heeft er ook een.paul99gl83 schreef:Als ik goed opgelet heb hier op het forum, dan is het logo vanaf 1986 op de motorkap te vinden. Dus nooit op de 99. En idd wel op de 90 en 900. Als je het op een 81-er hebt gezien, dan moet je twijfelen aan de originaliteit van de motorkap.
Ik heb even gezocht: embleem op de motorkap is vanaf modeljaar 1985. Mijn 83-er heeft een "kale" neus zeg maar.verde900 schreef:Waarom moet je twijfelen aan de originaliteit van de motorkap?Robberts schreef:1986 kan wel kloppen want mij 89-er 900 heeft er ook een.paul99gl83 schreef:Als ik goed opgelet heb hier op het forum, dan is het logo vanaf 1986 op de motorkap te vinden. Dus nooit op de 99. En idd wel op de 90 en 900. Als je het op een 81-er hebt gezien, dan moet je twijfelen aan de originaliteit van de motorkap.
Als je embleem gejat was kreeg je een nieuwe met SAAB Scania erop
(zelf gehad in 1984 op mn 1980 SAAB 99) een ander had de dealer niet, als je er nu een met SAAB Scania moet vervangen en je gaat naar de dealer krijg je er nu waarschijnlijk een met alleen SAAB erop.