Wiellager achter

1967-1984
Plaats reactie
Paul99
Geregistreerd lid

Wiellager achter

Bericht door Paul99 » di 20 sep, 2005 20:10

Mijn wiellager rechts achter maakt een vreselijk lawaai (radio moet harder :cry: ). Dus moet vervangen worden. Nou lees ik dat er meerdere types achternaaf zijn. Het laatste type is vanaf 1982. Mijn auto is modeljaar 82, op kenteken gezet in februari '83. Zou mijn auto al het laatste type naaf hebben/ hoe herken ik de naaf? Bij dit type naaf is het lager niet te vervangen en moet dus de hele naaf vervangen worden. Iemand ervaring? Klinkt niet zo moeilijk op papier :D .

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » ma 26 sep, 2005 20:23

Kom net terug van de Biltema, had deze even voor je mee kunnen nemen. Kost daar 1.190 zweedse kronen (delen door 9) Ze praten daar over het verschil tussen B motor en H motor. Maw als je een H motor hebt kun je deze gebruiken.

Afbeelding

http://www.biltema.se/carparts/carpart_ ... emId=57269

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 27 sep, 2005 17:45

Yep, het gaat volgens mij om het rechtse lager op de afbeelding. Die kost daar dus 1190/9= E132. Hier koop je zo'n ding voor E189. Best duur voor 1 kapot wiellager... :cry:

Heeft iemand toevallig nog een donorauto met een goede lager/naaf? Voor een schappelijk prijsje durf ik wel een gokje te wagen 8)

Thom
Donateur
Donateur

wiellager

Bericht door Thom » di 27 sep, 2005 22:01

Ik heb vast wel een wiellager over. Weet je al wat voor type het is? Ik dacht dat er zo rond 1984 een ander type wiellager is gekomen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 20 aug, 2007 20:19

is het echt zo simpel dat het werkplaatshandboek de beschrijving maar gewoon weglaat? of is het identiek aan vervangen aan voorzijde?

ps : dit is een oud topic.

Plaats reactie