Hallo Saabliefhebbers,
Laatst met de 99 GL uit 1984, vrouw en kind naar de onderdelendag in Rhenen.
Af de snelweg bij Veenendaal zat er opeens geen pit meer in, hoe diep ik het gaspedaal ook indrukte, de auto reed nog wel, of liever, kroop. Vooral het opsloffen bij stoplichten was dramatisch.
Aangekomen in Rhenen met Wouter, een kundige liefhebber een los slangetje op de carburateur geconstateerd, dat leek de oplossing. Ondertussen ook in een hoop hondenuitwerpsel gestapt. Jakkes !
Terug naar huis bleek het euvel evenwel niet verholpen. Er stopte nog een bijna identieke 99 die mij wees op de mogelijkheid van het gescheurd membraan. Bedankt daarvoor.
Via provinciale wegen terug naar Nieuwegein. PFOEII!!!Onze dochter van bijna 2 1/2 jaar was moe, dus niet direct terug op de Onderdelendag een nieuw membraan gescoord, deze later bij Elferink besteld voor EUR 5,-.
Met behulp van de kunde bij Saab.NL opgelost.
Zo hebben julie vast ook jullie belevenissen over de 99 te melden?
Scheur membraan Onderdelendag: leve het avontuur
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
mijn auto lekte koelvloeistof na eerst gedacht te hebben dat t de radiator was bleek t de waterpomp te zijn. die hebben we op zaterdag 18:00 uit overschild gehaald. en toen hadden we de riem om de dynamo en pomp er af H motor. en die hing daar wat en toen heb ik de auto in de achteruit gezet en ben de volgende dag weeraan de slag gegaan. maar de riem was tussen een blokje op de schakelstang en een moer komen te zitten. en na een kwartierafvragen hoe dat kon kwamen we erachter dat hij maaruit de versnelling moest. dat hielp
de waterpomp doet t weer en lekt niet.
de waterpomp doet t weer en lekt niet.
-
Leonardo da Vinci
Mijn wagen trekte als een hond naar rechts de weg af... Daarvanuit leek mij de conclusie het stuurmechanisme uit balance was geraakt..... Toen bleek dat de achterbanden met de voorste te verwisselen, het probleem direkt verhielp,.. en ik met niks meer als met een lekkende band te maken had.............. Gelukkig dus maar!