Centrale Deurvergrendeling 99
-
Leonardo da Vinci
Centrale Deurvergrendeling 99
Iets wat ik mis in mijn 99, ten opzichte van een latere 900, is de centrale deurvergrendeling.
Op den duur, wens ik die er wel in te zetten. Misschien dat er ook forummers zijn wie dit al gedaan hebben, en weten wat deze onderneming verreist?
Op den duur, wens ik die er wel in te zetten. Misschien dat er ook forummers zijn wie dit al gedaan hebben, en weten wat deze onderneming verreist?
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Centrale vergrendeling kan je zelf inbouwen. Ik heb bij mijn auto (2 deurs) een inbouwsetje gebruikt wat te koop is bij Conrad voor nog net geen 40 Euro (www.conrad.nl, best.nr. 852074-89). De meerprijs voor 4 deuren is 10 Euro. Het inbouwen is niet zo heel moeilijk, het goed afstellen vereist enige zorg. Dit setje werkt bij mij al bijna 2 jaar goed. Het aansluiten van een afstandsbediening is ook mogelijk.
Stuur maar even een PB-tje met je mail adres. Ik zend je dan wel wat foto's.
-
scorpio
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
Ik denk Scorpio er momenteel meer aan heeft. Heel goed om te weten dat het geen moeilijk punt is!Bart M schreef:Centrale vergrendeling kan je zelf inbouwen. Ik heb bij mijn auto (2 deurs) een inbouwsetje gebruikt wat te koop is bij Conrad voor nog net geen 40 Euro (www.conrad.nl, best.nr. 852074-89). De meerprijs voor 4 deuren is 10 Euro. Het inbouwen is niet zo heel moeilijk, het goed afstellen vereist enige zorg. Dit setje werkt bij mij al bijna 2 jaar goed. Het aansluiten van een afstandsbediening is ook mogelijk.
Iedere keer ik afsluit, moet ik een rondje om de auto heen lopen, om er zeker van te zijn alles op slot zit...
Iig hoop ik met de tijd een donor auto aan te schaffen,.. en misschien dat het zo ook mogelijk is, of bv van iemand wie zijn auto in onderdelen verkoopt?
-
Bart M
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
Morrisch
- Geregistreerd lid
Weet iemand of dergelijk systeem ook op de oudere (1971) typen toepasbaar is.
Eigenlijk kan ik beter vragen of het sluitsysteem van deur door de jaren heen hetzelfde is gebleven?
Bij mijn 1971er is het namelijk zo dat de binnenvergrendeling (het knopje) en de buitenvergrendeling afzonderlijk van elkaar werken. Dit betekent dat het knopje niet naar beneden gaat als de deur van buiten afgesloten wordt, maar ook dat een van binnen vergrendelde deur niet van buiten opengemaakt kan worden.
Eigenlijk kan ik beter vragen of het sluitsysteem van deur door de jaren heen hetzelfde is gebleven?
Bij mijn 1971er is het namelijk zo dat de binnenvergrendeling (het knopje) en de buitenvergrendeling afzonderlijk van elkaar werken. Dit betekent dat het knopje niet naar beneden gaat als de deur van buiten afgesloten wordt, maar ook dat een van binnen vergrendelde deur niet van buiten opengemaakt kan worden.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
scorpio
- Geregistreerd lid
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ik heb destijds centrale deur vergrendeling van een c900 in mijn 2drs '84 99 gebouwd. Werkte perfect!
Zelfs de kofferdeksel zat in het systeem. Dat was wel even een geknutsel, omdat de constructie totaal anders is.
Als je een latere 99 hebt met de kunstof spiegels, dan kun je ook heel makkelijk eletrisch verstelbare spiegels instaleren en ook het eletrische raam mechanisme moet eenvoudig over te zetten zijn. het mooie is dat je het 'orgineel' Saab houdt.
Blacky
Als je een latere 99 hebt met de kunstof spiegels, dan kun je ook heel makkelijk eletrisch verstelbare spiegels instaleren en ook het eletrische raam mechanisme moet eenvoudig over te zetten zijn. het mooie is dat je het 'orgineel' Saab houdt.
Blacky
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bij je bestuurdersdeur zit de zender voor de cv, bij alle andere deuren en achterklep zitten motortjes om deze deuren te openen en te sluiten. (de ontvanger een aansturing voor de cv zit onder het dashboard bij de passagier, bovenop de plastic buis van de onderste interieurverwarming.) Zo is 't origineel bij een classic Saab 900 met cv.scorpio schreef:nou als je mij bedoeld... ik heb het dus alleen op de bestuurdersdeur en verder niet toevallig.
ik denk dat het ook niet orgineel is.
wel een beetje stom ,als je het erop zet doe je dat toch gelijk op alle deuren zou ik zeggen maar ja, niet dus!
Als je dus via alle deuren de cv wilt bedienen dan moet je bij bij de achterklep, bestuurders- en passagiersdeur de aanwezige zender en motortjes vervangen door een 5-draadsmotortje (= een cv-motortje met ingebouwde zender, kost ong. 15 euro per stuk bij de automaterialenzaak) en extra bedrading aanleggen van de drie deuren naar de ontvanger en aansturingsunit onder je dashboard.
Een betere optie is om een 5-draadsmotortje in je bestuurdersdeur te plaatsen, extra bedrading aanleggen naar de ontvanger en een afstandsbediening aan te sluiten op de ontvanger...