Paul,
Ik dacht 2 jaar terug bij de deelrestauratie met veel laswerk aan de carroserie en deuren ook dat ik rond was. Kwam die ruit-ellende nog..
Slim dat je alles nu aanpakt want ik denk dat veel Saab eigenaren dat nu niet doen en later voor verrassingen komen te staan. Kan de aantallen oude Saabs voor de toekomst nooit goed doen...
Wat betreft je ruit: Als je het rubber heel goed reinigt met wasbenzine en/of remmenreiniger is het zo schoon dat ik me niet kan voorstellen dat het afgeeft. (bij ons in ieder geval niet en daar moet je bij de voorruit evengoed op letten)
Je zou kunnen beginnen met het uittrekken van het koord aan de bovenkant van het rubber maar dat lijkt me lastig.
Als je gewoon begint aan de onderkant door de ruit onderin al in de sponning te laten rusten en je komt in de buurt van je hemelbekleding dan kan je in plaats van naar je toe richting interieur ook meer naar de ruit toe trekken zodat het rubber niet over de hemel trekt maar er losjes overheen valt.
Trouwens, hoe besmettelijk kan hemelbekelding zijn, de lichtste kleur is toch grijs of savanne beige.
Je hemelbekelding preventief verwijderen kan ook en is bij jouw model auto zeer goed mogelijk ('k kan het weten, 'k hem 'm er al 2 x uitgehad bij de 90 en m'n 900 3 deurs moet er binnenkort ook aan geloven)
De procedure is al veel beschreven maar mocht je meer info willen, stuur dan ff een pb-tje.
Cornell