???Drukgroep en koppelingsplaat 99 uit 1970 ????

1967-1984
Plaats reactie
wil16V
Geregistreerd lid

???Drukgroep en koppelingsplaat 99 uit 1970 ????

Bericht door wil16V » wo 23 nov, 2005 20:41

Ik ben al een tijdje bezig om een saab 99 uit 1970 op de weg te krijgen. Dit gaat eigenlijk een beetje moeizaam, dit komt met name omdat ik dit project overgenomen heb en is het mijn eerste saab.(zelf niet uit elkaar gehaald)
Ik ben bijna zover dat ik kan gaan rijden maar ik moet de drukgroep vervangen opzich is Haynes hier wel duidelijk in maar de auto niet. :-S+
Als je de koppeling indruk kan je voor je gevoel schakeling (alleen 1,2,3,4. niet in 5 en achteruit)
In eerste instantie wil ik het plaatje vervangen onder de koppelingspook.
Er ligt op dit moment een vijfbak onder met versnellingsbaktype= GM45607 met no: 781174.
Tijdens de voorbereidingen om de drukgroep te vervangen/reviseren moet er iemand de koppeling in trappen en de ander plaatst de ring bij de platen.
Nu gebeurd het volgende, je kan schakelen, drukgroep beweegt niet en ook de platen niet terwijl de drukgroep 2 cm uitsteekt van de plastic afscherm ring.
je kan hem de 1 zetten en de auto kan gewoon bewegen met de hand. :cry:
Het lijkt alsof mijn bak constant in zijn vrij staat :bluescared:
ik ga morgen nog foto's maken van dit fenomeen,
Als iemand hier tips over heeft GRAAAG

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 23 nov, 2005 21:03

Heb je de ring wel of niet geplaats?

wil16V
Geregistreerd lid

Bericht door wil16V » wo 23 nov, 2005 21:31

Nee paul nog niet want er was geen beweging bij de platen.
Ik wil eigenlijk zeker zijn wat er aan de hand is.... :?:

Paul99
Geregistreerd lid

Re: ???Drukgroep en koppelingsplaat 99 uit 1970 ????

Bericht door Paul99 » do 24 nov, 2005 0:31

wil16V schreef:Nu gebeurd het volgende, je kan schakelen, drukgroep beweegt niet en ook de platen niet terwijl de drukgroep 2 cm uitsteekt van de plastic afscherm ring.
Dit klinkt als een kapotte slave of master koppelingscilinder -> je drukt het pedaal in maar er hebeurt niets.... :cry: Beide zijn geloof ik goed te reviseren. Of heeft een 1970-er geen hydraulische koppeling?

je kan hem de 1 zetten en de auto kan gewoon bewegen met de hand. :cry:
Dat is dan wel weer vreemd :?: In de andere versnellingen kan de auto ook bewogen worden?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 24 nov, 2005 0:39

IK zou haast zeggen dat je de koppelingsplaat verkeerd om hebt gemonteerd.

wil16V
Geregistreerd lid

Bericht door wil16V » do 24 nov, 2005 8:23

Paul,
Er zit inderdaad een hydraulische koppeling in.

Injectie,
Of de koppelings plaat verkeerd om zit weet ik niet, destijds waren blok en versnellingsbak al samengevoegd en de oude eigenaar had mij verzekerd dat dit een gereviseerde bak was, het binnen werk heb ik al wel bekeken in het voor traject en de bak zelf is wel ok.
Maar misschien kun je het aangename met onaangename combineren en kun je komen kijken?

vandaag ga ik nog wat plaatjes schieten dat werkt toch wel wat makelijker en probeer ze hier bij te zetten anders een link naar het fotoalbum.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 24 nov, 2005 8:27

Als ik weet waar in apeldoorn je aan het klussen bent kan ik eventueel wel een poging wagn om even te komen kijken vanavond.
Mijn vrouw wil toch winkelen.

wil16V
Geregistreerd lid

Bericht door wil16V » za 26 nov, 2005 19:58

:lol: Na wat goede tips van Dennis ga ik het aankomende week demonteren(Als het weer het toelaat) en renoveren :roll:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 26 nov, 2005 21:24

Ik wist niet dat Manic ook nog is langsgeweest vandaag.

Groeten, Desmond

wil16V
Geregistreerd lid

Bericht door wil16V » zo 27 nov, 2005 14:07

Nee manic is niet langs geweest maar jij, sorry voor de verkeerde naam
:oops: Desmond

Plaats reactie