kleppen

1967-1984
Plaats reactie
sander82
Geregistreerd lid

kleppen

Bericht door sander82 » ma 26 dec, 2005 16:09

Sinds enige tijd loopt de motor stationair onregelmatig. Vooral als de motor koud is.
Ontsteking, bougies en kabels zijn al gecontroleerd.
We denken dat het met de kleppen te maken heeft.
Ook heb ik het idee dat het vermogen iets minder is. Kan te maken hebben met de ontsteking.
Is het mogelijk zonder de kop eraf te halen te controleren of de kleppen nog goed zijn :?: Of kan het zo zijn dat alleen de kleppen gesteld moeten worden. Als alleen de kleppen gesteld moeten worden kan iemand mij een kleine uitleg geven hoe je dit moet doen.
Misschien is er ook iemand die mij kan vertellen of het mogenlijk is om zonder stroboscoop de ontsteking af te stellen.

B.v.d. Sander

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » ma 26 dec, 2005 23:44

Ga de compressie maar eens meten. Is veel uit te leren over de conditie van je motor.
Een keertje je carburateur goed afstellen (en van een nieuwe sproeiernaald en zitting voorzien) doet ook vaak al veel.

Heb je trouwens het olieniveau van het dempertje in je carburateur al gecontroleerd? Een klein scheutje ATF er in wil soms ook al een hoop verschil uitmaken.

Zonder stroboscoop, toerenteller en contacthoekmeter is het niet mogelijk je ontsteking goed af te stellen.

Plaats reactie