Van SAAB enthousiast tot Saab hater

Voor alle Saab cabrio rijders
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Van SAAB enthousiast tot Saab hater

Bericht door AlexJ » vr 07 jan, 2011 15:03

Vorige auto van mijn vader was een MY2003, maar dan 9-5.
Misschien overbodig om te melden, maar ook hier geen enkel probleem mee gehad.
Dit was zijn 6e Saab en slechts 1 daarvan had een mankement; een 9000 2.0 turbo waarbij de motor in de soep liep binnen een jaar.
Ook zijn huidige 9-3 die inmiddels 9 maanden en 15.000 oud is bevalt weer op-en-top en doet het zonder mankementen.

Maar uiteraard is het zo dat voor alle positieve ervaringen er natuurlijk af-en-toe ook een negatieve tussen moet zitten. Heel erg vervelend. Zeker jouw verhaal. Het enige dat je hier wel terug kan lezen is dat er ook meer dan genoeg personen zijn bij wie het wel goed gaat. Een herkansing voor het merk is dus misschien te overwegen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 07 jan, 2011 16:33

jammer dit gun je niemand,

je kunt natuurlijk een ander merk met al die moderne elektronica shit kopen en dan kan ik je alleen maar heel veel succes toewensen.
ik weet niet of je eerlijke collega's hebt, maar als ik hier op mijn werk hoor wat voor shit die allemaal hebben met die moderne rotzooi ben ik gewoon lekker blij met mijn oude saabjes.

zelfs de directeur is al 2 x in de steek gelaten door zijn nieuwe A6 (beide keren in de winter) en dan krijg je ook nog eens te horen na een uur in de kou te hebben gewacht van de wegenwacht (dit kan ik niet maken met al die electronica) ie moet worden afgesleept. (nog een uur wachten) 2e keer was het de waterpomp.

veel succes

ArjanBlok
Geregistreerd lid

Bericht door ArjanBlok » do 13 jan, 2011 20:41

WIj hadden op kantoor twee accountmanagers met nieuwe Alfa 159 JTD's, welke meer tijd bij de dealer hebben doorgebracht dan op de weg. Daarentegen rijdt de 147 van een vriend praktisch probleemloos. Denk dat ieder merk wel rotte appels heeft wat dat betreft, en dan is het heel naar als je er met eentje opgescheept. Heb zelf een Saab 900 gekocht met het idee 'als ie 15k rijdt dan ben ik allang blij', en inmiddels zitten we op een probleemloze 25k+ in een paar maanden en blijft alles functioneren.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 13 jan, 2011 21:17

Op een garageblunder na gaat er bij de mijne minder stuk dan de 2 VW transporters van mijn vader... Daar gingen (en gaan) de meest vage dingen aan stuk

Lijstje inclusief tijdelijke oplossingen en smoezen van de garage
- Pinnen van verlichting waar binnenin koperen spul afbreekt en er dan 5 euro per stuk voor vragen ex montage.
- Gebroken veren achter wegens 'te licht beladen'. Terwijl een bekende van mijn vader met dezelfde achteras te horen kreeg dat die te zwaar beladen was geweest.
- Contactslot dat ermee ophoud, te repareren door er klappen op te geven. Is wel vervangen
- Piepende achteras die pas na 4 pogingen opgelost was, nog steeds niet duidelijk wat ermee loos was
- Allerlei spul in interieur dat stuk gaat (armleuningen enzo)
- En de bonus... te korte draden naar de deuren waardoor de elektrische ramen elke 4 jaar ermee ophouden. Was bekend probleem dat niet onder garantie opgelost kon worden omdat er geen ander ontwerp kabels beschikbaar is
- Onbruikbare handleiding waar niet in staat waar alle zekeringkasten ingebouwd zijn, zodat de garage met de importeur moet bellen om uit te zoeken waar ze de zekering van de sigarettenaansteker verstopt hebben (bleek in een kast te zitten die niet in de handleiding staat)

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 14 jan, 2011 16:01

ivanzon schreef:Op een garageblunder na gaat er bij de mijne minder stuk dan de 2 VW transporters van mijn vader... Daar gingen (en gaan) de meest vage dingen aan stuk

Lijstje inclusief tijdelijke oplossingen en smoezen van de garage

8<---- ellende
Is dat nou wat er stuk ging aan die VAGe auto's of aan je Saab, dat is niet helemaal duidelijk...

marcus.slabbers
Geregistreerd lid

Bericht door marcus.slabbers » za 15 jan, 2011 22:27

Denk niet dat je kan zeggen dat je een Saab hater wordt als je pech hebt met een auto !
Ik ben heel erg enthousiast over mijn Saab 9-3 Cabrio Aero Turbo 2.0 L, automaat MY 2005.
Werkelijk een auto zonder problemen.
Net een 60.000 km beurt bij Saab dealer Harteveld in Delfgauw laten doen en de auto rijdt, ook in de winter, als een zonnetje!

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » za 15 jan, 2011 22:34

Ieder merk heeft wel eens een model wat minder is, en dan kan je ook nog eens gewoon "pech" hebben.
Heb ooit eens een 9000Tautomaat uit 1986 gekocht voor 500 gulden (waar zeer weinig regulier onderhoud aan was gedaan), daar heb ik 3 jaar en 70.000km mee gereden zonder kosten. Dus ook de aanschafprijs zegt niet alles.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 16 jan, 2011 1:00

Tja, ik heb ook redelijk veel shit gehad met mijn 9-3 caab, maar dat had te maken met achterstallig onderhoud. Ik vind het echt heel erg rot voor je dat je zo'n drama exemplaar hebt weten te scoren. Heb met mijn huidige 9-5 ook wel weer de nodige trammelant, maar het voelt soms ook als een soort drempel van beproeving, want als auto met zoveel rijgenot en je er zo ontzettend in thuis te voelen, heb ik het er nog steeds voor over. Saab is en blijft magisch voor me en het lijkt wel alsof het steeds erger wordt.

Toch hoop ik dat de ellende snel voorbij is voor je en dat het grote genieten van de laatste der Mohikanen op het gebied van eigenzinnige karakterbakken voor jou bewaard moge blijven!

Plaats reactie