Hoi,
Ik krijg m'n iPod met TomTom-carkit niet aan de praat in m'n Caab (MY 2011), noch op de voorruit noch op de zijruiten. Ik heb hem binnenshuis getest op het glas van het dakvlakraam en daar deed hij het perfect - signaal binnen de 10 seconden. Volgens de site van TomTom kan dit probleem veroorzaakt worden door warmtewerende voorruiten.
Gek genoeg deed de Garmin-GPS van m'n broer het wel achter de ruit van de Caab. Maar bon, ik heb nu die carkit en kaartsoftware voor de iPod, dus ik zou het fijn vinden als ik hem kon gebruiken in de Caab. Heeft iemand suggesties? Een externe antenne van TomTom lukt niet, want die kan ik niet aansluiten op de carkit. Is er toevallig geen deel van de ruit die niet thermisch gecoat is?
voorruit blokkeert GPS-ontvangst iPod
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Re: voorruit blokkeert GPS-ontvangst iPod
Meestal is er in de buurt van de regensensor een plek in de voorruit die niet gecoat is.brammelo schreef: Is er toevallig geen deel van de ruit die niet thermisch gecoat is?
btw: Bij een Caab is mi het hele dak één grote open plek (ook als het dak dicht is).
-
Garrett
- Lid van verdienste
Zou ik ook denken Jeroen... 
Werkt het apparaat wel als je buiten satelliet-ontvangst hebt en daarna pas instapt?
Werkt het apparaat wel als je buiten satelliet-ontvangst hebt en daarna pas instapt?
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
Volgens mij komt het doordat bij een cabrio de voorruit-lijst heel zwaar gemaakt is omdat die ook dient als rolbeugel. Ik gebruik mijn iPhone met Tomtom er op en die werkt ook heel slecht in mijn (900) cabrio, terwijl hij het in de gewone 9-3 super doet. Ik denk dat de GPS ontvanger in een iPod / iPhone het net iets slechter doet dan van een volledige Tomtom en dus gevoelig is voor die dikke balk metaal om de voorruit.
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
externe BT gps muis misschien ? Moet je daarvoor waarschijnlijk wel je ipod hacken.