Kinderen achterin de Saab 9.3 Cabrio
-
Antonvandoorn
- Geregistreerd lid
Kinderen achterin de Saab 9.3 Cabrio
LS,
We hebben het idee een cabrio te kopen. Onze keus is gevallen op de Saab 9.3. echt een prachtige wagen om te zien. Ik kan hem in Italie redelijk goedkoop kopen (2e hands).
Wat ik wilde vragen of iemand ervaringen heeft met kinderen (4 en 2 jaar) achterin de cabrio. Ik zie in reviews op het internet dat je met de cabrio op de snelweg lekker met het dak neer kan rijden mits je de windblokker plaatst. Als dat zo is, is het voor de kleintjes wel uit te houden achterin?
Heeft iemand goede danwel slechte ervaringen met kinderen achterin?
Dank voor je/uw hulp.
Anton van Doorn
We hebben het idee een cabrio te kopen. Onze keus is gevallen op de Saab 9.3. echt een prachtige wagen om te zien. Ik kan hem in Italie redelijk goedkoop kopen (2e hands).
Wat ik wilde vragen of iemand ervaringen heeft met kinderen (4 en 2 jaar) achterin de cabrio. Ik zie in reviews op het internet dat je met de cabrio op de snelweg lekker met het dak neer kan rijden mits je de windblokker plaatst. Als dat zo is, is het voor de kleintjes wel uit te houden achterin?
Dank voor je/uw hulp.
Anton van Doorn
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: Kinderen achterin de Saab 9.3 Cabrio
Zolang je onder de 100 (80 ofzo) blijft is het best te doen.
Die kleintjes zitten ook redelijk laag, dat helpt.
Echte langdurige snelweg kilometers zijn niet leuk achterin met de kap open.
Die kleintjes zitten ook redelijk laag, dat helpt.
Echte langdurige snelweg kilometers zijn niet leuk achterin met de kap open.
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Zelf hebbn wij drie knderen, drie dochters van 2, 6 en 9. Mijn vrouw rijdt in een Renault Espace en ik heb jaren Bmw motor gereden. Vorig najaar een Saab cabrio gekocht en de motor weggedaan
.
Kids vinden de cabrio prachtig en ik natuurlijk ook. Oudste dochter ziet voorin en de twee andere meisjes achterin. Die van 2. Jaar in een zitje.
Open rijden is geen probleem als je maar niet de rijksweg op gaat. Dan waaien ze bijna uit de auto. Maar binnendoor gaat prima. Ik hoor ze niet klagen.
Zelfs als het 3 graden is met blauwe lucht doe ik de kap open. Dan heb ik natuurljjk geen kids achterin, maar alleen mijn oudste dochter voorin.
Kids vinden de cabrio prachtig en ik natuurlijk ook. Oudste dochter ziet voorin en de twee andere meisjes achterin. Die van 2. Jaar in een zitje.
Open rijden is geen probleem als je maar niet de rijksweg op gaat. Dan waaien ze bijna uit de auto. Maar binnendoor gaat prima. Ik hoor ze niet klagen.
Zelfs als het 3 graden is met blauwe lucht doe ik de kap open. Dan heb ik natuurljjk geen kids achterin, maar alleen mijn oudste dochter voorin.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Windvanger zit achter de voorstoelen, dan moet je de kinderen eronder duwen op de achterbank, zitten ze in ieder geval wel uit de wind (al zien ze niets meer dan de vloerbedekking)Antonvandoorn schreef:LS,
Dank voor je/uw hulp.
Anton van Doorn
-
Maurice-W
- Geregistreerd lid
Mijn ervaring is dat kinderen achterin redelijk diep zitten en vrij beschut. Echter op de snelweg rijden we niet met de kap open als de kinderen achterin zitten, dan is de zuiging echt te groot en hebben ze het relatief snel koud. Als we in Z-Limburg gaan toeren rijden we tot einde snelweg dicht en daarna met de kap open. Super!
Aanbeveling is dus dat je een airco hebt die werkt, let daar op bij de koop.
Daarnaast heb ik wel de gedachte om een windstopper (bijvoorbeeld van plexiglas maken) te plaatsen tussen de hoofdsteunen achter, dan kan met iets lagere temperaturen toch de kap open!
Groet, Maurice
Daarnaast heb ik wel de gedachte om een windstopper (bijvoorbeeld van plexiglas maken) te plaatsen tussen de hoofdsteunen achter, dan kan met iets lagere temperaturen toch de kap open!
Groet, Maurice
-
AcquiRon
- Geregistreerd lid
Hallo Anton,
Ik heb zelf twee kinderen (10 en 14 jaaar). Ik krijg alleen commentaar van de kinderen achterin als ik boven de 100km per uur kom. Dan gaan de haren ze overeind staan. Er is overigens geen verschil met 100 en 140 km per uur. Of wellicht hoor ik ze dan niet meer. Kan ook natuurlijk. Met 80 km per uur is het goed te doen en hoor ik ze niet klagen. Mijn zoon (10 jr) vind het overigens wel leuk onder het windscherm.
Succes met de keuze en Groet,
Ron
Ik heb zelf twee kinderen (10 en 14 jaaar). Ik krijg alleen commentaar van de kinderen achterin als ik boven de 100km per uur kom. Dan gaan de haren ze overeind staan. Er is overigens geen verschil met 100 en 140 km per uur. Of wellicht hoor ik ze dan niet meer. Kan ook natuurlijk. Met 80 km per uur is het goed te doen en hoor ik ze niet klagen. Mijn zoon (10 jr) vind het overigens wel leuk onder het windscherm.
Succes met de keuze en Groet,
Ron
-
N2024
- Geregistreerd lid
Mijn zoontje van 7 vindt open rijden leuk tót 80km p/u. Daaronder is het dus prima, daarboven niet. Hij zit dus altijd van voren en mijn vrouw achterin...
-
Antonvandoorn
- Geregistreerd lid
Heren, vriendelijk bedankt voor jullie reacties. Het is duidelijk: Rijden maar!!! Anton
-
ruud1968
- Geregistreerd lid
Ken je dit product? http://www.windblox.net/products.asp?cat=48" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zoek ook een windscherm waarbij de kinderen (7 en 1) ook achterin kunnen zitten (niet perse met kap open). Na aflevering bij school, kinderopvang, kan ik de kap open doen en blazenMaurice-W schreef:Mijn ervaring is dat kinderen achterin redelijk diep zitten en vrij beschut. Echter op de snelweg rijden we niet met de kap open als de kinderen achterin zitten, dan is de zuiging echt te groot en hebben ze het relatief snel koud. Als we in Z-Limburg gaan toeren rijden we tot einde snelweg dicht en daarna met de kap open. Super!
Groet, Maurice
-
Raydio
- Geregistreerd lid
Ik ken het product niet, maar het lijkt erop dat dat scherm aan beide voorstoelen vastzit. Dat is niet zo handig in- en uitstappen, want die voorstoel zal toch naar voren moeten. Ik hou het wel bij m'n reguliere windscherm.ruud1968 schreef:Ken je dit product? http://www.windblox.net/products.asp?cat=48" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zoek ook een windscherm waarbij de kinderen (7 en 1) ook achterin kunnen zitten (niet perse met kap open). Na aflevering bij school, kinderopvang, kan ik de kap open doen en blazenMaurice-W schreef:Mijn ervaring is dat kinderen achterin redelijk diep zitten en vrij beschut. Echter op de snelweg rijden we niet met de kap open als de kinderen achterin zitten, dan is de zuiging echt te groot en hebben ze het relatief snel koud. Als we in Z-Limburg gaan toeren rijden we tot einde snelweg dicht en daarna met de kap open. Super!
Groet, Maurice